
results.it.minedu.gov.gr: Αποτελέσματα Πανελληνίων 2017.Εκτιμήσεις για τις Βάσεις 2017
Τέλος στην αγωνία των υποψηφίων φοιτητών και σπουδαστών σήμερα καθώς στις 11:00 το πρωί θα αναρτηθούν στα σχολεία τα αποτελέσματα των βασικών μαθημάτων, γενικής Παιδείας και προσανατολισμού, των Πανελλήνιων – Πανελλαδικών Εξετάσεων 2017
Επίσης οι υποψήφιοι μπορούν να τους δουν και ηλεκτρονικά χρησιμοποιώντας των κωδικό υποψηφίου που διαθέτουν.
Απαραίτητος στην συνέχεια είναι ο υπολογισμός των μορίων, ούτως ώστε να προχωρήσουν στην οριστικοποίηση των επιλογών τους στο μηχανογραφικό δελτίο, έως τις 14 Ιουλίου, το αργότερο.
Για τον υπολογισμό των μορίων, σύμφωνα με την ισχύουσα υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 2647 τεύχος Β’/9.12.2015), αρχικά δεν προσμετρώνται οι «ενδοσχολικοί» βαθμοί, παρά μόνο οι βαθμοί των Πανελλαδικών.
Στη Λέσβο και τη Χίο, όπου διακόπηκαν οι εξετάσεις, λόγω της σεισμικής δραστηριότητας, δεν θα αναρτηθούν αποτελέσματα, αφού οι εξετάσεις για τα ΓΕΛ θα διεξαχθούν το Σάββατο 1 Ιουλίου και τη Δευτέρα 3 Ιουλίου. Οι εξετάσεις για τα ΕΠΑΛ, ξεκίνησαν χθες και θα ολοκληρωθούν αύριο.
Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων ολοκληρώνονται σήμερα με τα Ιταλικά.
Τη δεδομένη στιγμή, αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία και οι όποιες προβλέψεις είναι παρακινδυνευμένες, με μία πρώτη εκτίμηση, μπορεί κανείς να εικάσει σε τι κατεύθυνση θα κινηθούν οι βάσεις στα επιστημονικά πεδία.
Σε ό,τι αφορά στο πρώτο επιστημονικό πεδίο οι προβλέψεις λένε ότι αναμένεται μια ελαφριά κάμψη, καθώς η γενικότερη εικόνα είναι πως οι υποψήφιοι είχαν ελαφρά χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Για παράδειγμα αναφέρεται πως και οι τρεις Νομικές σχολές θα κινηθούν προς τα κάτω, ωστόσο η πτώση των βάσεων δεν θα είναι σημαντική.
Αντίθετα στο 2ο επιστημονικό πεδίο τα μαθηματικά αλλάζουν τα δεδομένα. Τα θέματα στέρησαν ακόμη και από άριστους μαθητές μια καλή επίδοση και έτσι αναμένεται σημαντική πτώση στις Πολυτεχνικές Σχολές, αλλά και στις φυσικομαθηματικές. Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως όσο πιο υψηλή είναι η βάση τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η πτώση της…
Όσον αφορά στο 4ο πεδίο, των Επιστημών της Εκπαίδευσης, αναμένεται σημαντική άνοδος των βαθμολογιών, αφού σε σχέση με πέρυσι, η ζήτηση από πλευράς υποψηφίων έχει υπερδιπλασιαστεί. «Πέρυσι είχαν επιλέξει περίπου 8.500 υποψήφιοι το τέταρτο πεδίο, ενώ φέτος ο αριθμός αυτός ξεπερνάει τις 17.000, άρα με μαθηματική ακρίβεια, θα σημειωθεί άνοδος στις παιδαγωγικές σχολές», σχολίασε, μιλώντας στο ΑΠΕ ο Γιώργος Χατζητέγας, εκπαιδευτικός φροντιστής.
Στο 2ο και το 5ο πεδίο (Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών και Επιστημών Οικονομίας και Πληροφορικής αντίστοιχα), σύμφωνα με τον κ. Χατζητέγα, θα σημειωθεί πτώση των βάσεων, εξαιτίας των χαμηλών επιδόσεων που αναμένονται στα Μαθηματικά προσανατολισμού.
Ειδικά για το 5ο πεδίο, αναμένεται σημαντική πτώση, καθώς, όπως αναφέρει, «σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε από τα βαθμολογικά κέντρα, θα υπάρξει πολύ μεγάλο ποσοστό κάτω της βάσης, αλλά και υστέρηση των βαθμολογιών και στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας».
Το υπουργείο Παιδείας, όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, σε μια προσπάθεια διευκόλυνσης των υποψηφίων για τη λύση του γρίφου της εύρεσης του σωστού συνόλου των μορίων τους, θα παρέχει από αύριο μία πλατφόρμα στην οποία θα μπορούν οι υποψήφιοι, συμπληρώνοντας τους βαθμούς τους, να βλέπουν το σύνολο των μορίων τους.
Όσοι ωστόσο, θέλουν να βρουν με τον παραδοσιακό τρόπο, η διαδικασία έχει ως εξής: Αρχικά, το άθροισμα των γραπτών βαθμών (σε εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου) των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο πολλαπλασιάζεται επί δύο (2).
Στη συνέχεια, στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο. Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το εκατό (100).
Για σχολές ή τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικών δοκιμασιών ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου γίνεται ως εξής:
Στο σύνολο μορίων προστίθενται τα μόρια που προκύπτουν από τον πολλαπλασιασμό με το εκατό (100) του γινομένου του βαθμού του υποψηφίου στο απαιτούμενο ειδικό μάθημα ή στις πρακτικές δοκιμασίες με τον αντίστοιχο συντελεστή κατά περίπτωση (επί 1 ή επί 2).
Σε περίπτωση που ο υποψήφιος εξεταστεί πανελλαδικά και σε πέμπτο μάθημα, προκειμένου να έχει πρόσβαση σε δεύτερο Επιστημονικό Πεδίο, τότε ο υπολογισμός των μορίων του για κάθε ένα από τα δύο Επιστημονικά Πεδία που έχει δικαίωμα να δηλώσει προτίμηση, γίνεται με βάση τα αντίστοιχα τέσσερα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.
Κάνοντας μία σύνθεση των παραπάνω, ο αλγόριθμος, με βάση τον οποίο θα μπορούν οι υποψήφιοι να υπολογίσουν τα μόριά τους είναι ο εξής:
Μ = [((α+β+γ+δ) • 2) + ((α • 1,3) + (β • 0,7))] • 100
Για παράδειγμα, εάν ένας υποψήφιος της ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών έχει δώσει για τις σχολές του 2ου επιστημονικού πεδίου Μαθηματικά (α), Φυσική (β), Χημεία (γ) και Νεοελληνική Γλώσσα (δ), θα υπολογίσει το άθροισμα των βαθμών του και θα το πολλαπλασιάσει επί δύο. Στη συνέχεια, θα πολλαπλασιάσει τη βαθμολογία των Μαθηματικών με τον συντελεστή βαρύτητας 1,3 και τη βαθμολογία της Φυσικής με τον συντελεστή βαρύτητας 0,3. Τα δύο αυτά γινόμενα θα τα προσθέσει και το άθροισμά τους, θα το προσθέσει με το πρώτο γινόμενο. Το συνολικό άθροισμα που θα βγει, πολλαπλασιάζεται επί 100, για τον τελικό αριθμό μορίων.
Στην περίπτωση που ο υποψήφιος θέλει να έχει επιλογή και στο 3ο επιστημονικό πεδίο των επιστημών Υγείας, έχει δώσει και πέμπτο μάθημα, τη Βιολογία (ε). Σε αυτή την περίπτωση, τα μόριά του για τις σχολές του 3ου πεδίου θα υπολογιστούν υπολογίζοντας τις βαθμολογίες Βιολογίας (ε), Φυσικής (β), Χημείας (γ) και Νεοελληνικής Γλώσσας (δ), αφήνοντας εκτός τα Μαθηματικά και με συντελεστή βαρύτητας 1,3 στη Βιολογία και 0,7 στη Φυσική.
Όσον αφορά τους συντελεστές βαρύτητας, η μόνη εξαίρεση αφορά στο 3ο επιστημονικό πεδίο, Επιστημών Υγείας και Ζωής, όπου οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων είναι 0,9 και 0,4, από τις ομάδες προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής.