O Μέγας Αλέξανδρος πρωταγωνιστεί σε ροκ όπερα στο ΚΘΒΕ

Πάντα επίκαιρος ο μεγάλος στρατηλάτης.


Στις 23 Οκτωβρίου θα δοθεί η πρεμιέρα του θεάματος «Alexander the Great. Rock opera» στο Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης: Πρόκειται για μια «υπερπαραγωγή», όπως διατείνεται το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, που «έχει αγκαλιάσει το κοινό», μια που και οι τέσσερις παραστάσεις (23-26 Οκτωβρίου​)​ «είναι ήδη sold out». Στη συνέχεια θα παιχτεί δύο βράδια για τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού με ελεύθερη είσοδο (29 & 30/10), προτού ξεκινήσει το ταξίδι της στον κόσμο. Στην Αθήνα θα παιχτεί στο Μέγαρο Μουσικής, στο τέλος Φεβρουαρίου (27-28/2 & 1/3/2015).

Με διάρκεια 135΄, το έργο παρουσιάζεται στην αγγλική γλώσσα με υπέρτιτλους. Συμμετέχουν: δεκαμελής ορχήστρα και μία ομάδα τριάντα ηθοποιών, χορευτών και τραγουδιστών.

Η ιστορία στην παράσταση, αρχίζει στη Σαμοθράκη, ένα χρόνο πριν τη γέννηση του Αλέξανδρου, όπου κατά τη διάρκεια των βακχικών Μυστηρίων συναντήθηκαν για πρώτη φορά η μητέρα του Ολυμπιάς και ο βασιλιάς της Μακεδονίας Φίλιππος και ολοκληρώνεται με το θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου στη Βαβυλώνα, 33 χρόνια αργότερα.

Με κεντρικό ερώτημα, «ποιος ήταν πραγματικά ο άνθρωπος που άλλαξε την ιστορία και επηρέασε όλον τον κόσμο», η ροκ όπερα στοχεύει να φέρει το κοινό «κοντά στο όνειρο αλλά και στην ανθρώπινη φύση του Μεγάλου Αλεξάνδρου».

«Πιστεύω ότι και οι Έλληνες της Ομογένειας αλλά και το διεθνές κοινό θα αγκαλιάσουν την παράσταση “Alexander the Great», δήλωσε η Πρόεδρος του ΚΘΒΕ Μένη Λυσαρίδου, στη συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης (16/10), στη Θεσσαλονίκη.

«Σ΄αυτή τη ροκ όπερα στόχος μας είναι να προσεγγίσουμε την ανθρώπινη φύση που γέννησε και υπηρέτησε το μεγάλο όραμα», επισημαίνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ, Γιάννης Βούρος, που συνσκηνοθετεί με τον συνθέτη Κώστα Αθυρίδη, την παράσταση.

«Εστιάζουμε στην ανθρώπινη πλευρά του μεγάλου ήρωα. Παρόλα αυτά αφενός ο σεβασμός στα τεκμηριωμένα ιστορικά δεδομένα και αφετέρου η διαχρονική αξιολόγηση του έργου του Αλέξανδρου και της επίδρασης του στην ιστορία της ανθρωπότητας, αποτέλεσαν για μένα μια αδιαπραγμάτευτη συνθήκη. Αυτό ήταν βέβαια και το ζητούμενο από τη στιγμή που πρόκειται για ένα έργο γραμμένο στην αγγλική γλώσσα, που φιλοδοξεί να ακουστεί και εκτός Ελλάδος», προσθέτει ο συνθέτης. «Ετσι, τα ηχοχρώματα, οι ενορχηστρώσεις και η χρήση των μουσικών οργάνων βρίσκουν τις αναφορές τους άλλοτε στην κλασική μουσική, άλλοτε στις λαϊκές μπαλάντες, αλλά και στα είδη πέριξ του σύγχρονου ηλεκτρικού ήχου. Στη ροκ όπερα η μουσική πρέπει να υπηρετεί την «εικόνα». Η εικόνα “Alexander the Great ” δεν θα μπορούσε παρά να είναι πολυδιάστατη, όταν αναλογιζόμαστε την ιστορική σημασία του θέματος, το γεωγραφικό εύρος της δράσης, την πολυπολιτισμικότητα, το πλήθος των συναισθημάτων που το έργο αγγίζει και πάνω απ’ όλα την πολυσύνθετη προσωπικότητα του πρωταγωνιστή του. Τέλος, δεν θα έπρεπε να λείπει και το δικό μας, ελληνικό στοιχείο», λέει, αναφερόμενος στους ρυθμούς του ζεϊμπέκικου καθώς και στη χρήση οργάνων, όπως το ούτι, το μπουζούκι και η κρητική λύρα.

Στη μεγάλη παραγωγή το λιμπρέτο είναι της Alexandra Charanis, τα σκηνικά ο Γιάννης Μετζικώφ, τα κοστούμια η Ιωάννα Τιμοθεάδου, τις χορογραφίες η Απσα Φούτση. Τον Αλέξανδρο ερμηνεύει ο Δημήτρης Τικτόπουλος.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ!