Όταν ο Τουόμας Σάντχολμ ξεκίνησε να μελετά το πόκερ στα πλαίσια της έρευνάς του στην τεχνητή νοημοσύνη πριν από 12 χρόνια, δεν φαντάστηκε ποτέ ότι ένας υπολογιστής θα ήταν σε θέση να νικήσει τους καλύτερους παίκτες. «Τουλάχιστον, δεν πίστευα ότι αυτό θα συνέβαινε όσο ζω» λέει.

Αλλά εν τέλει ο Σάντχολμ, καθηγητής ηλεκτρονικών υπολογιστών στο Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, κατάφερε να αναπτύξει μαζί με τον διδακτορικό φοιτητή Νόαμ Μπράουν ένα λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης που είναι σε θέση να κάνει ακριβώς αυτό.

Το πρόγραμμα, με την επωνυμία Libratus, κέρδισε τέσσερις επαγγελματίες παίκτες του πόκερ σε ένα τουρνουά διάρκειας 20 ημερών που ολοκληρώθηκε στις 30 Ιανουαρίου. Στο τέλος, το Libratus κατέληξε να προηγείται των παικτών κατά 1,7 εκατομμύρια δολάρια σε τσιπ.

«Δεν το περίμενα ότι θα κερδίζαμε με τόση διαφορά» λέει ο Σάντχολμ. «Μας έδινα 50-50 πιθανότητες νίκης στην αρχή».

Τα παιχνίδια είναι εδώ και καιρό ένα εργαλείο για τη βελτίωση των επιδόσεων της τεχνητής νοημοσύνης και την παρακολούθηση και μέτρηση της προόδου στον κλάδο.

Το λογισμικό Deepmind AlphaGo της Google κατάφερε πέρυσι να κερδίσει τον παίκτη-θρύλο Λι Σίντολ στο πανάρχαιο και πολυσύνθετο κινεζικό παιχνίδι Go. Και ο Watson της IBM έμεινε στην ιστορία για τη νίκη του επί των πρωταθλητών του Jeopardy!, Κεν Τζένινγκς και Μπραντ Ρούτερ, το 2011. Τέλος, το 1996 ο Deep Blue του IBM κέρδισε τον τότε παγκόσμιο πρωταθλητή του σκακιού, Γκάρι Κασπάροφ.

Διαβάστε τη συνέχεια στο Fortunegreece.com