Μπρους Τζένερ: Ο άντρας που θα γινόταν βασίλισσα [εικόνες]

Ότι και να πει κανείς είναι λίγο.


Η φωτογράφησή του για το «Vanity Fair» έπεσε σαν ατομική βόμβα στην παγκόσμια showbiz, επιβεβαιώνοντας τη μεταμόρφωσή του από Μπρους σε Κέιτλιν Τζένερ. Εκρυβε τη θηλυκή του φύση για μια ζωή, στα 65 του χρόνια όμως και ύστερα από αναρίθμητες επεμβάσεις και θεραπείες, ο άλλοτε χρυσός ολυμπιονίκης κερδίζει τη δόξα μιας πραγματικής ηρωίδας. Γίνεται παγκόσμιο σύμβολο για την απελευθέρωση των διαφυλικών και καταρρίπτει κάθε ρεκόρ δημοφιλίας στο Twitter ακόμη και από τον Μπαράκ Ομπάμα.

Η φωτογραφία δείχνει μια γυναίκα μάλλον ακαθόριστης ηλικίας και ακαθόριστης ταυτότητας, σαν κάποια που φορά ένα σέξι πιν-απ κορμάκι που παραπέμπει απευθείας στη Μέριλιν Μονρόε, αλλά που τελικά μοιάζει με σωσία της Τζέσικα Λανγκ – σε κάποια από τις φάσεις των πλαστικών της επεμβάσεων. Ποζάρει με χάρη μπροστά από ένα ακαθόριστο φόντο, μια ακαθόριστη ντίβα γενικώς, που μάλλον ανήκει σε μια ακαθόριστη εποχή. Ομως, με έναν τρόπο όχι και τόσο ακαθόριστο όσο η οικεία αλλά και ταυτόχρονα άγνωστη φυσιογνωμία της εικόνας, όλοι γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται. Αυτή η κυρία που θα μπορούσε να είναι μια σταρ από οποιαδήποτε άκρη της σημερινής showbiz, είναι βέβαια ο Μπρους Τζένερ. Το εξώφυλλο του νέου τεύχους του «Vanity Fair», δρομολογημένο και σκηνοθετημένο εδώ και μήνες για να καταλάβει περίοπτη θέση ανάμεσα στα πιο πολυσυζητημένα της, ούτως ή άλλως σπουδαίας, ιστορίας του αμερικανικού περιοδικού, ανήκει στην Κέιτλιν Τζένερ. Κανείς δεν μπορεί να υποκριθεί ότι δεν τη γνωρίζει – ιδιαίτερα με δεδομένο ότι χάρη σε αυτό το εξώφυλλο η Κέιτλιν έσπασε κάθε προηγούμενο ρεκόρ δημοφιλίας στο Twitter, ξεπερνώντας ακόμη και τον Μπαράκ Ομπάμα: μέσα σε μόλις μία ώρα και τέσσερα λεπτά συγκέντρωσε περισσότερους από 1 εκατομμύριο φίλους, οι οποίοι στο εξής θα παρακολουθούν ανελλιπώς τα tweet της νέας σούπερ σταρ. Κανείς, όχι μόνο στις ΗΠΑ αλλά οπουδήποτε στον πλανήτη υπάρχουν θεατές του σχετικού ριάλιτι ή έστω και ξώφαλτσα ενήμεροι του τι συμβαίνει στη δυναστεία των Καρντάσιαν, δεν μπορεί να αποποιηθεί την αμηχανία του, τα περίφημα «ανάμεικτα συναισθήματα» μπροστά στη συγκλονιστική μεταμόρφωση του Μπρους Τζένερ.


Όχι πια Μπρους…
 
Σύμφωνα με το «Vanity Fair», παρά το ανδρικό πρότυπο που υπηρετούσε, έκρυβε επιμελώς τη γυναικεία φύση του

Μεταμόρφωση, ναι, αλλά σε τι ακριβώς; «Να με λέτε Κέιτλιν», είναι η φράση που συνοψίζει την ουσία της λουκούλειας συνέντευξης-αφιερώματος στο «Vanity Fair». Ωστόσο, το «να με λέτε Σύγχυση» θα μπορούσε να είναι ένας λίγο πιο ταιριαστός τίτλος για το όλο σίριαλ της μεταμόρφωσης. Διότι αυτό που απεικονίζεται στις στυλιζαρισμένες, επιτηδευμένα κλασικές φωτογραφίες της Ανι Λίμποβιτζ, δεν είναι ο Μπρους Τζένερ ντυμένος γυναίκα. Δεν είναι μια στιγμή τρανσβεστισμού και ένα περαστικό φλερτ μιας ήδη διάσημης προσωπικότητας με την προκλητικότητα. Δεν είναι καν η επίδειξη του πόσο επιτυχημένες είναι οι αμέτρητες πλαστικές επεμβάσεις στις οποίες υποβάλλεται διαρκώς ο πρώην πατριός της Κιμ και των υπόλοιπων (μοσ)χαρίτων της οικογένειας Καρντάσιαν. Το καλοσχηματισμένο, αναμφισβήτητα θελκτικό και αριστοτεχνικά σμιλεμένο στη σιλικόνη στήθος της Κέιτλιν πιστοποιεί ότι η διαδικασία της αλλαγής φύλου μπορεί να μην προχώρησε στην ανάπλαση της γεννητικής περιοχής, τα αποτελέσματα όμως είναι ήδη μη αναστρέψιμα.

Τώρα Κέϊτλιν
 
 Ο Μπρους Τζένερ ως Κέιτλιν στo εξώφυλλο του «Vanity Fair»                                                               

Ο Μπρους δεν είναι τραβεστί και δεν έχει κάνει επέμβαση αλλαγής φύλου, είναι όμως μια γυναίκα στην καρδιά, στην ψυχή, τώρα και στο σώμα – έστω και εν μέρει. Μοιραία, η θεμελιώδης απορία αφορά στις σεξουαλικές προτιμήσεις της Κέιτλιν: «Δεν είμαι γκέι», είχε δηλώσει ο Τζένερ σε πρόσφατη, εξίσου πολύκροτη, τηλεοπτική του συνέντευξη. «Εξ όσων γνωρίζω, δεν είμαι ομοφυλόφιλος, δεν έχω πάει ποτέ με άντρα και ανέκαθεν ήμουν μαζί με κάποια γυναίκα, μεγαλώνοντας παιδιά», ξεκαθάριζε ο Μπρους. Δεν είναι ομοφυλόφιλος, ούτε ως άντρας, ούτε ως γυναίκα. «Ας πούμε ότι επί του παρόντος είμαι ασεξουαλικός», είναι η προσωπική του συμβολή στη λύση του αινίγματος που ο ίδιος δημιούργησε και δημοσιοποίησε προκαλώντας παγκόσμιο σάλο. Οσοι δεν έχουν εξοικείωση με το ουράνιο τόξο των αποχρώσεων και της μεγάλης ποικιλίας που εμφανίζεται μεταξύ ατόμων που, για οποιονδήποτε λόγο (ορμονικό, ψυχικό κ.λπ.) ακροβατούν ανάμεσα σε δύο ταυτότητες φύλου, αδυνατούν να παρακολουθήσουν τη λογική του Μπρους Τζένερ.

1980: Ο Μπρους Τζένερ πρωταγωνιστής στη μουσική κωμωδία «Can’t Stop the Music». Στη φωτογραφία με τους Στιβ Γκούτενμπεργκ και Βαλερί Περίν

Αυτοί προτιμούν να σκέφτονται ότι μασκαρεύτηκε -έστω και με τον επώδυνο τρόπο των πολύωρων πλαστικών επεμβάσεων- προκειμένου να εξασφαλίσει υψηλή τηλεθέαση στο δικό του ριάλιτι, το οποίο θα αρχίσει να προβάλλεται στο εγγύς μέλλον από το E!Entertainment. Αλλοι έχουν ήδη ανακηρύξει τον πρώην Μπρους, νυν Κέιτλιν σε παγκόσμιο ήρωα των λεγόμενων «transgender» (διαφυλικών), τιμώντας τον ως πρωτοπόρο μιας κοσμοϊστορικής ανατροπής στα κατεστημένα ήθη. Υποτίθεται πως χάρη στη δική του αποκάλυψη θα απελευθερωθούν εκατοντάδες χιλιάδες καταπιεσμένα και δυστυχισμένα άτομα τα οποία αναγκάζονται να κρύβουν το αληθινό τους φύλο – και το οποίο, βέβαια, είναι το αντίθετο του βιολογικού τους.

Η εκδίκηση της Κέιτλιν

To άρθρο του «Vanity Fair» είναι μια ελεγειακή διήγηση της περιπέτειας του Μπρους Τζένερ, ενός άντρα ο οποίος ξόδεψε το μεγαλύτερο μέρος του 65χρονου βίου του πασχίζοντας, όπως ο ίδιος αποκαλύπτει εκ των υστέρων, να κουκουλώσει τη θηλυκή ψυχή του. Από παιδί του άρεσε να φορά γυναικεία ρούχα, στην πραγματικότητα ποτέ δεν εμπέδωσε πλήρως τον ρόλο του ως αρσενικού, ενώ περίπου στα 40 του χρόνια και έχοντας ήδη κάνει δύο γάμους, κατόπιν συστάσεως ενός ψυχοθεραπευτή, άρχισε ορμονοθεραπεία. Ο στόχος του ήταν να μεταμορφωθεί σε γυναίκα, μολονότι, ύστερα από πέντε χρόνια αγωγής, λιγοψύχησε εις το όνομα των απογόνων του: πίστεψε ότι τα παιδιά του δεν έφταιγαν σε τίποτα ώστε να τα υποβάλει στο σοκ να δουν τον πατέρα τους να μεταμορφώνεται σε κάτι σαν τη μητέρα τους. Ετσι, ο «θηλυκός Μπρους» επέστρεψε στην κρυψώνα του, από την οποία ξεπρόβαλλε σπανίως και λαμβάνοντας όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις ώστε να μην προδοθεί το μυστικό του. Κάποτε, όμως, συνελήφθη ντυμένος με φουστάνια από την Κιμ Καρντάσιαν, η οποία, καθώς μεταξύ των αναρίθμητων προτερημάτων της συγκαταλέγει και τη βαθιά κατανόηση για τις ιδιαιτερότητες των άλλων, συνομολόγησε με τον πατριό της να αποφευχθεί οποιαδήποτε αποκάλυψη. Παρεμπιπτόντως, με την εξαίρεση του τηλεοπτικώς ανυπόληπτου, χαμηλής αυτοεκτίμησης (πιθανώς και νοημοσύνης) Ρομπ Καρντάσιαν, ο οποίος εξεπλάγη με το εξώφυλλο του «Vanity Fair», όλος ο υπόλοιπος λόχος των βιολογικών και μη τέκνων του Μπρους Τζένερ υποδέχθηκε με ενθουσιασμό τη μεταμόρφωσή του σε Κέιτλιν – ή τουλάχιστον αυτό εξεδήλωσε ομοθυμαδόν με τη φράση «ήρωας» στο Twitter. Βέβαια, το εάν θα εμφανίζονται στο καινούριο ριάλιτι που θα αφορά την ίδια (ίδιο;) και όχι τους Καρντάσιαν, είναι μια διαφορετική ιστορία. Τα τέσσερα μεγαλύτερα παιδιά του Μπρους, η Κασσάνδρα, ο Μπερτ, ο Μπράντον και ο Μπρόντι, δεν προτίθενται να συμμετάσχουν στο σόου του πατέρα τους. Οι δύο μικρότερες, η Κένταλ και η Κάιλι, εμφανίζονται έτσι κι αλλιώς οπουδήποτε, πιστές στο δόγμα των Καρντάσιαν που ορίζει ότι «πρέπει να είμαστε διάσημες επειδή είμαστε διάσημες». Οπότε η παραγωγή του σόου μάλλον δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα μαζί τους.

Μόντρεαλ 1976, χρυσός ολυμπιονίκης στο δέκαθλο

Υπό την έννοια ότι έχει να επιδείξει και κάτι πέρα από πλαστικές επεμβάσεις, στημένους καβγάδες, φαντασμαγορικούς γάμους και πονεμένα διαζύγια, ο Μπρους Τζένερ διαφέρει εξ ορισμού από τις Καρντάσιαν. Ως γνωστόν, υπήρξε χρυσός ολυμπιονίκης το 1976 – και μάλιστα στο δέκαθλο, μια αθλητική δραστηριότητα που προσιδιάζει μάλλον σε υπερανθρώπους, ή αλλιώς, σε «αληθινούς άντρες» παρά σε οτιδήποτε άλλο. Ακολούθως, ο Μπρους έγινε είδωλο για τους Αμερικανούς, γεγονός που προσπάθησε να εκμεταλλευτεί παντοιοτρόπως επί δεκαετίες, ενοικιάζοντας και πουλώντας την ολυμπιακή του αίγλη αντί της προσήκουσας αμοιβής. Εδωσε διαλέξεις, αποπειράθηκε να γίνει επαγγελματίας οδηγός αγώνων αυτοκινήτου, πρωταγωνίστησε σε διαφημίσεις προϊόντων, δοκίμασε να παραστήσει ακόμη και τον ηθοποιό σε ταινίες β’ διαλογής, τηλεοπτικά σίριαλ κ.ά. Παράλληλα, πιθανώς για να επιβεβαιώνει δημόσια το πόσο αρρενωπός ήταν, παντρευόταν και τεκνοποιούσε, καταπνίγοντας τα θηλυκά του ένστικτα – ίσως με τη συνδρομή του ναρκισσισμού και της εγωπάθειας που διέθετε ως πρωταθλητής. Παραδόξως, στο χρυσοφόρο σόου της τρίτης συζύγου του, της δαιμόνιας και χειριστικής Κρις Καρντάσιαν, ο Μπρους είχε έναν μάλλον δευτερεύοντα ρόλο. Τουλάχιστον όπως φαινόταν στα επεισόδια του «Keeping up with the Kardashians», η Κρις φερόταν ως ο αδιαφιλονίκητος «άνδρας του σπιτιού» ισοπεδώνοντας τον σύζυγό της. Ο τηλεοπτικός παραγκωνισμός του πάλαι ποτέ «μεγαλύτερου αθλητή του πλανήτη» δεν διέφερε από έναν συμβολικό ευνουχισμό, οπότε, ενδεχομένως, η μεταμόρφωσή του σε γυναίκα να είναι απόρροια αυτής της διαδικασίας. Μόνο που -ασχέτως εάν δεν συνέβη ακόμη κατά κυριολεξία- ο «αυτο-ευνουχισμός» του Μπρους ως άνδρα είναι, κατά κάποιον τρόπο, η εκδίκησή του απέναντι στην αυταρχική Κρις. Θυσίασε έναν ανδρισμό που ουδέποτε συμπάθησε, κέρδισε τη χειραφέτηση της γυναικείας του φύσης και ως μπόνους ένα ριάλιτι στο οποίο, επιτέλους, θα είναι αυτός η απόλυτη πρωταγωνίστρια, η μία και μόνη βασίλισσα.



Ο Μπρους Τζένερ με την πρώην πια γυναίκα του Κρις και τις κόρες της Κόρτνεϊ, Κιμ και Κλόε


 



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ!