
Μίνα Αρναούτη – Φρόσω Κυριάκου: Οι συνεπιβάτιδες του Παντελίδη και η «μάχη» των αποζημιώσεων
Μετά το τροχαίο της 18ης Φεβρουαρίου του 2016, η Μίνα Αρναούτη και η Φρόσω Κυριάκου είδαν τη ζωή τους να αλλάζει από τη μία στιγμή στην άλλη. Από τη σφοδρή σύγκρουση, η 21χρονη Φρόσω τραυματίστηκε ελαφρά και, αφού υποβλήθηκε σε επιτυχημένη επέμβαση στον ώμο και στο χέρι, πήρε εξιτήριο από τον Ευαγγελισμό μετά από μία εβδομάδα περίπου και συνέχισε την ανάρρωση στο σπίτι της.
Πιο σοβαρή ήταν η κατάσταση της 31χρονης Μίνας, που υποβλήθηκε σε θωρακοχειρουργική επέμβαση, καθώς είχε τραυματιστεί όλος ο θωρακικός κλωβός, και είχε βαρύ ανοιχτό μηριαίο κάταγμα. Μάλιστα, νοσηλεύτηκε για 42 ημέρες στη μονάδα εντατικής θεραπείας του Ευαγγελισμού, παρέμεινε στο νοσοκομείο συνολικά 5 μήνες (18 Φεβρουαρίου έγινε το ατύχημα και 12 Ιουλίου πήρε εξιτήριο) ενώ έκανε κάποιες χειρουργικές επεμβάσεις ακόμα και πρόσφατα.
Ένα χρόνο μετά το τραγικό συμβάν, η 31χρονη είναι ιδιαίτερα δραστήρια στα social media, χωρίς να διστάζει να απαντήσει στις επιθέσεις εναντίον της, και κάνει δημόσιες εμφανίσεις, σε αντίθεση με την 21χρονη, που έχει επιλέξει τη διαδικτυακή σιωπή αλλά και την απουσία από τα φώτα, αναμένοντας, προφανώς, τη δικαστική διερεύνηση. Πάντως, παρά τα δημοσιεύματα στο Ίντερνετ που τις θέλουν να έχουν ψυχρανθεί, οι δύο κοπέλες απαθανατίστηκαν, για πρώτη φορά μετά το δυστύχημα, σε βραδινή τους έξοδο πριν από δύο εβδομάδες περίπου, με τη Μίνα να ανεβάζει τη φωτογραφία τους στο Facebook.

Στις καταθέσεις τους για το τροχαίο, οι δύο κοπέλες υποστηρίζουν πως οδηγός του τζιπ ήταν ο Παντελής, η Φρόσω καθόταν στη θέση του συνοδηγού και δεν φορούσε ζώνη, όπως και ο τραγουδιστής, ενώ η Μίνα ήταν στο πίσω κάθισμα και φορούσε ζώνη.
Όπως εξηγούν στο People ασφαλιστικοί σύμβουλοι, η διαφορετική συμπεριφορά των δύο κοριτσιών ίσως εξηγείται με βάση τη διαφορετική αντιμετώπιση που θα έχουν στο θέμα των αποζημιώσεων (που μπορούν να φτάσουν σε μεγάλα ύψη, καθώς, εκτός από την ηθική βλάβη, μπορούν να προστεθούν ποσά όπως η απώλεια εισοδήματος για όσο καιρό έμεινε κάποιος εκτός εργασίας).
Τα ασφαλιστήρια συμβόλαια δεν καλύπτουν αποζημίωση για ατυχήματα που προκαλούνται από οδηγό που βρίσκεται υπό την επίδραση αλκοόλ ή άλλων ουσιών, και από τις τοξικολογικές εξετάσεις έχει γίνει σαφές πως ο τραγουδιστής είχε καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ (2,72 γραμμάρια αλκοόλ ανά λίτρο αίματος, δηλαδή τέσσερις φορές πάνω από το επιτρεπόμενο όριο των 0,5 γραμμαρίων ανά λίτρο). Παράλληλα, αν κάποιος γνωρίζει ότι ο οδηγός είναι μεθυσμένος και μπει στο αυτοκίνητο μαζί του, το δικαστήριο μπορεί να τον θεωρήσει συνυπαίτιο και, άρα, δεν έχει δικαίωμα για οικονομικές αξιώσεις.

Ειδικότερα η Φρόσω, που κατά τις καταθέσεις καθόταν στη θέση του συνοδηγού, δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας, κάτι που ενδέχεται να μειώσει την αποζημίωσή της από 10% έως 40%. Αυτό μπορεί να αναιρεθεί μόνο αν ο δικαστής κρίνει πως ο τραυματισμός της θα ήταν ο ίδιος ακόμα κι αν φορούσε ζώνη. Επίσης, η αποζημίωση μπορεί να μειωθεί κατά το ίδιο ποσοστό αν κριθεί πως η 21χρονη γνώριζε πως ο οδηγός ήταν μεθυσμένος. Στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς υπολογίζουν την αποζημίωση που μπορεί να πάρει η 21χρονη μεταξύ 5.000 και 15.000 ευρώ.
Από την άλλη, η Μίνα, που τραυματίστηκε σοβαρά και φορούσε ζώνη, μπορεί να αποζημιωθεί με πολύ μεγαλύτερο ποσό. Φυσικά και στη δική της περίπτωση υπάρχει το ενδεχόμενο τα χρήματα να μειωθούν, εφόσον αποδειχτεί ότι και εκείνη γνώριζε πως ο Παντελής είχε καταναλώσει μεγάλη ποσότητα αλκοόλ και δεν ήταν σε θέση να οδηγήσει.
Σε ό,τι αφορά την οικογένεια Παντελίδη, αν ο τραγουδιστής κριθεί πως ήταν ο οδηγός και υπαίτιος του δυστυχήματος, δεν δικαιούται καμία αποζημίωση. Επίσης, συνηθίζεται η ασφαλιστική να κινείται νομικά κατά του οδηγού ή των κληρονόμων του εφόσον αυτός «φύγει» από τη ζωή, άρα, θεωρείται πιθανό να ζητήσει από την οικογένεια Παντελίδη τα χρήματα που θα δώσει για τα δύο κορίτσια.

Η οικογένεια του Παντελή Παντελίδη, προσπαθώντας να διαλευκάνει τι συνέβη την ημέρα του δυστυχήματος, στράφηκε σε πραγματογνώμονες, σύμφωνα με τα πορίσματα των οποίων το μοιραίο τζιπ δεν οδηγούσε ο Παντελής, αλλά η Φρόσω Κυριάκου, στοιχεία τα οποία κατέθεσε στον εισαγγελέα.
Ανήμερα του ετήσιου μνημόσυνου του τραγουδιστή, η 21χρονη έλυσε τη σιωπή της και, με ανακοίνωση του δικηγόρου της, μετά από τηλεοπτικό ρεπορτάζ, διέψευσε ότι έχει βρεθεί DNA της στη θέση του οδηγού. «Σε κανένα σημείο των εγγράφων των εγκληματολογικών εργαστηρίων της ελληνικής αστυνομίας δεν γίνεται αναφορά για ίχνη της εντολέως μας (ίχνη ιδρώτα, όπως τα ανέφεραν) στο τιμόνι του αυτοκίνητου. Στο τιμόνι και στο κάθισμα του οδηγού δεν έχει βρεθεί γενετικό υλικό της εντολέως μας. Αυτά αναφέρονται σε ιδιωτική πραγματογνωμοσύνη και όχι σε εκείνη των Αρχών. Και πολλά άλλα ακόμη στοιχεία, τα οποία, όσο και αν επιμείνουν κάποιοι, δεν θα σχολιάσουμε ή αποκαλύψουμε ποτέ, παρά μόνο εκεί που πρέπει, ήτοι στην ελληνική Δικαιοσύνη» ανέφερε, μεταξύ άλλων, η ανακοίνωση, τονίζοντας πως η Φρόσω θα κινηθεί νομικά.
Μιλώντας στο People, δικηγόροι εξηγούν πως η δικαστική πλευρά του μοιραίου τροχαίου έχει δύο επίπεδα: το αστικό, το οποίο σχετίζεται με τις αποζημιώσεις και το ποινικό, με τη δικογραφία να βρίσκεται ήδη στην Εισαγγελία Αθηνών.
Για το ποινικό κομμάτι της υπόθεσης υπάρχουν τρία ενδεχόμενα. Αναλυτικότερα, ο εισαγγελέας μπορεί να στείλει την υπόθεση στο αρχείο θεωρώντας ότι ο υπεύθυνος του τροχαίου πέθανε (άρα οδηγούσε ο Παντελής), να ζητήσει περαιτέρω έρευνα ή να διατάξει προανάκριση (ο Παντελής δεν οδηγούσε). Μετά την απόφαση του εισαγγελέα, αν η οικογένεια Παντελίδη αποφασίσει να καταθέσει μήνυση κατά της Φρόσως, τότε η υπόθεση θα παραπεμφθεί στο ακροατήριο.
Περισσότερα νέα και πλούσιο ρεπορτάζ στο People που κυκλοφορεί αυτή την Κυριακή μαζί με το Πρώτο Θέμα.