
Kaloudia.com: Το «gps» των παραδοσιακών προϊόντων σε όλην την Ελλάδα
Σκεφτείτε πώς θα ήταν αν σε κάθε περιοχή, νησί, χωριό, βουνό ή πόλη στην Ελλάδα που επισκέπτεστε, να υπάρχει κάποιος που να σας προτείνει τα καλύτερα παραδοσιακά προϊόντα όλων των ειδών– από μέλι και τσικουδιά μέχρι είδη λαϊκής τέχνης και κοσμήματα. Και όμως υπάρχει μια online πλατφόρμα που κάνει ακριβώς αυτό.
Πρόκειται για τα kaloudia.com, πόνημα μιας ομάδας νέων από την Κρήτη που μέσω της ανίχνευσης τοποθεσίας, δίνουν στο χρήστη όλες τις επιλογές που έχει στους κατά τόπους παραγωγούς και τα προϊόντα τους. Το kaloudia.com δεν είναι ακόμα ένα e-shop με τοπικά προϊόντα αλλά ένα διαδραστικό και εύχρηστο εργαλείο που εξυπηρετεί τόσο τους απασχολούμενους στον πρωτογενή τομέα, όσο και τους ταξιδιώτες, Έλληνες ή από το εξωτερικό. Άλλο ένα πλεονέκτημα των kaloudia.com είναι το «responsiveness» σε όλες τις συσκευές (smartphones, tablets και υπολογιστές) που χρησιμοποιούμε καθημερινά και η ευκολία με την οποία μπορεί να πλοηγηθεί κανείς, ανάγοντάς την σε μια πλατφόρμα γεμάτη καλούδια για όλους.
Την ιδέα έχουν αγκαλιάσει περισσότεροι από 400 παραγωγοί αλλά και το πρόγραμμα υποτροφιών Angelopoulos – Clinton Global Initiative University Γιάννας Αγγελοπούλου – Δασκαλάκη που έχει επικροτήσει την προσπάθεια χρηματοδοτώντας το έργο για δύο συνεχόμενες χρονιές (2015 και 2016). Ο Μάριος Καστρινάκης, CEO – OpCo & Finance των kaloudia.com μιλά στο FortuneGreece.com για την αφορμή πίσω από την ιδέα και τα στάδια της υλοποίησής της, το πώς λειτουργεί και τi προσφέρει στους παραγωγούς και τους καταναλωτές, σε ποιο σημείο βρίσκεται σήμερα η πλατφόρμα και τα προσεχώς…
Πώς και πότε ξεκίνησε η ιδέα για τα kaloudia.com; Yπήρξε κάποιο γεγονός που στάθηκε αφορμή ή εμπνευστήκατε από κάποιο αντίστοιχο παράδειγμα του εξωτερικού;
Μάριος Καστρινάκης: Η ιδέα των Kaloudia «γεννήθηκε» πριν από περίπου δυόμιση χρόνια και συγκεκριμένα το καλοκαίρι του 2014. Αφορμή στάθηκε ένα βιωματικό γεγονός το οποίο συνέβη σε ένα από τα ιδρυτικά μέλη της ομάδας μας, τον Σπύρο Δασκαλάκη το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να ξεκινήσουν οι πρώτες σκέψεις και συζητήσεις σχετικά με τη δημιουργία μιας πλατφόρμας όπως είναι τα Kaloudia στην γενικότερη μορφή τους. Συγκεκριμένα, ένα πρωινό που ο Σπύρος βοηθούσε τους γονείς του με τις αγροτικές δουλειές στα χωράφια τους στην Μεγάλη Βρύση Ηρακλείου Κρήτης, ένα ζευγάρι Γερμανών βρέθηκε στην περιοχή και τον προσέγγισε προκειμένου να ρωτήσουν για το πού μπορούν να βρουν και να αγοράσουν καλό ντόπιο κρασί. Έτσι, ο Σπύρος σκέφτηκε ότι θα ήταν πολύ χρήσιμο να δημιουργηθεί ένα «ηλεκτρονικό εργαλείο» που θα προβάλει και θα προωθεί την εγχώρια παραγωγή των κατά τόπους παραδοσιακών προϊόντων της Ελλάδας σε κάθε ενδιαφερόμενο καταναλωτή και με ιδιαίτερη έμφαση στους εκατομμύρια τουρίστες που επισκέπτονται κάθε χρόνο την χώρα μας.
Διαβάστε τη συνέχεια στο Fortunegreece.com