Μετά τον ατµό, τον ηλεκτρισµό και την εξέλιξη των ηλεκτρονικών συσκευών, οι σύγχρονες τεχνολογίες, όπως το cloud, τα bigdata, οι κινητές συσκευές, αλλά και πιο προηγµένες λύσεις, όπως το Internet of Things και η τεχνητή νοηµοσύνη, αποτελούν τις βασικές παραµέτρους για το µετασχηµατισµό των επιχειρήσεων στην εποχή της «4ης Βιοµηχανικής Επανάστασης», όπως είναι γνωστή.

Σε αυτό το νέο τοπίο οι µεγάλες επιχειρήσεις καλούνται, εκτός από το να αλλάξουν το µοντέλο λειτουργίας τους, να αξιοποιήσουν όσο το δυνατόν καλύτερα το ταλέντο που «κυκλοφορεί» ελεύθερο αλλά και να εξελίξουν τα νέα ψηφιακά εργαλεία. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγµα είναι η Microsoft, η οποία παίζοντας παγκοσµίως καθοριστικό ρόλο στη διαµόρφωση του νέου τεχνολογικού τοπίου, παρέχει στις εταιρείες εργαλεία που ενδυναµώνουν τη σχέση µε τους πελάτες τους. Όπως αναφέρει στο Fortune η Μυλαίδη Στούµπου, διευθύντρια πωλήσεων της Microsoft στην Ελλάδα και υπεύθυνη για την προώθηση των λύσεων Cloud Productivity στη Γερµανία και στις χώρες της κεντρικο-ανατολικής Ευρώπης, οι ελληνικές επιχειρήσεις εντάσσουν σταδιακά στην επιχειρηµατική τους κουλτούρα τη σηµασία του ψηφιακού µετασχηµατισµού, υιοθετώντας νέες πρακτικές και νόρµες. «Κλάδοι όπως ο χρηµατο-οικονοµικός, ο τουριστικός, εκείνος της υγείας,  οι εταιρείες δικτύων και υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, ακόµη και ο δηµόσιος τοµέας, έχουν επηρεαστεί από τις εξελίξεις. Πρέπει όµως να βιαστούν, καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος να παρουσιαστεί κάποιος ανταγωνιστής, πολλές φορές µικρότερος και πιο ευέλικτος, αλλάζοντας ραγδαία τα δεδοµένα» επισηµαίνει, υπογραµµίζοντας πως και η ίδια η Microsoft ακολουθεί το ίδιο µονοπάτι. «Δεν είναι αρκετό να βοηθήσουµε τους πελάτες µας να µετασχηµατίσουν τη λειτουργία τους, πρέπει κι εµείς να κάνουµε το ίδιο. Και αυτό το επιτυγχάνουµε µέσα από αυτή την κουλτούρα της συνεχούς βελτίωσης και µάθησης, που ονοµάζεται “growthmindset”».

Η νέα τάση θέλει τις µεγάλες επιχειρήσεις να βρίσκονται σε αλληλεπίδραση µε νεοφυείς εταιρείες µε στόχο τη µεταφορά τεχνογνωσίας και την ανταλλαγή καινοτόµων ιδεών. Τρανό παράδειγµα ο τραπεζικός κλάδος, ο οποίος βαδίζει πλέον χέρι χέρι µε τις εταιρείες τεχνολογίας, ενώ ριζικές αλλαγές συντελούνται και στον χρηµατο-οικονοµικό τοµέα. «Βλέπουµε startups στην περιοχή αυτή –το γνωστό ως fintech– να εισχωρούν σε έναν βαθιά παραδοσιακό κλάδο, να διεκδικούν και να επιτυγχάνουν το λεγόµενο “disruption”. Και παρότι ακόµα προσφέρουν συµπληρωµατικές υπηρεσίες, είναι σαφές ότι οι τραπεζικοί οργανισµοί πρέπει να αναπροσαρµόσουν τη στρατηγική τους, να συνεργαστούν µαζί τους, να µάθουν και να εµπνευστούν από αυτούς».

Διαβάστε τη συνέχεια στο Fortunegreece.com