Κόντρα κυβέρνησης-συνδικαλιστών για τη συμμετοχή στην απεργία – Οργισμένη αντίδραση Καραμανλή


Μόλις 25 εργαζόμενοι συμμετείχαν, τελικά, στην στάση εργασίας στο ΜΕΤΡΟ, σύμφωνα με τα συνολικά στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα από την κυβέρνηση. Είναι εντυπωσιακό ότι το σύνολο των εργαζομένων ανέρχεται σε 857 άτομα. Δηλαδή, δεν εργάστηκε ποσοστό 5%! Από την πλευρά τους οι συνδικαλιστές παρουσιάζουν εντελώς διαφορετικά στοιχεία αφού ανεβάζουν το ποσοστό σε 80%.

Ο πίνακας που έδωσε στη δημοσιότητα η κυβέρνηση:

Έρχεται νομοθετική πρωτοβουλία από την κυβέρνηση 

Νομοθετική πρωτοβουλία η οποία διασφαλίζει ότι ακόμα και σε κινητοποιήσεις του Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα υπάρχει βάρδια ασφαλείας ώστε να κυκλοφορούν τα  προανήγγειλε (και) στη Βουλή ο Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Αφορμή υπήρξε η σημερινή ομηρία 1,5 εκατομμύριων Αθηναίων  από 21 συνδικαλιστές του ΜΕΤΡΟ  με τα γνωστά αποτελέσματα.  

Ο υφυπουργός Μεταφορών επανέλαβε ότι η αιτία της αναστάτωσης αυτής ήταν η επανατοποθέτηση των ατόμων αυτών στα εκδοτήρια ώστε ο πολίτες να απολαμβάνουν καλύτερες υπηρεσίες.

Ο κ. Κεφαλογιάννης είπε ότι κεντρικοί σταθμοί της πόλης όπως το Πανεπιστήμιο και το Μέγαρο Μουσικής δεν έχει εκδοτήρια εισιτηρίων.

Επανέλαβε δε ότι η κινητοποίηση δεν είχε καθόλου συμμετοχή καθώς από τους 486 εργαζόμενους της βάρδιας (σε σύνολο 1197 εργαζομένων) συμμετείχαν μόνο 25 άτομα

«Αυτή την κατάσταση δεν πρόκειται να την ανεχθούμε» είπε και εξέφρασε το παράπονο του διότι η ΝΔ έσπευσε να υπογράψει συλλογικές συμβάσεις εργασίας όταν η προηγούμενη κυβέρνηση  παραπλανούσε τους εργαζομένους επί 5μηνο.

Οργισμένη αντίδραση Καραμανλή

Νωρίτερα, ιδιαίτερα οργισμένος εμφανίστηκε ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής με τους συνδικαλιστές, λόγω της ξαφνικής στάσης εργασίας που αποφάσισαν για σήμερα στο Μετρό.  

Δεν θα δεχθούμε νταβατζιλίκια και εκβιασμούς είπε ο υπουργός Μεταφορών μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ, διαμηνύοντας πως «θα απαντήσουμε σκληρά» και προαναγγέλλοντας κυρώσεις στις 21 διοικητικούς υπαλλήλους , για τους οποίους σημείωσε ότι αρνούνται να μετακινηθούν στα εκδοτήρια ώστε να βγαίνουν τα δρομολόγια.

«Δεν θα ανεχτούμε 21 διοικητικοί υπάλληλοι της ΣΤΑΣΥ να κρατούν ομήρους 1,5 εκατομμύριο ανθρώπους που θέλουν να πάνε στις δουλειές τους», πρόσθεσε ο υπουργός Μεταφορών.

Μάλιστα άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να κληθεί προσωπικό ασφαλείας, ικανό για να κυκλοφορεί πρωί και βράδυ το Μετρό.

«Ξεκινήσαμε με πολύ καλή διάθεση και κάναμε τα πάντα για να τους δώσουμε τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και να μιλήσουμε από το 2020 και από μηδενική βάση. Οι 21 άνθρωποι για τους οποίους διαμαρτύρονται είναι εργαζόμενοι που μετακινούνται από γραφεία στα εκδοτήρια για να βγαίνουν τα δρομολόγια και αρνούνται. Κάνουμε κάτι που ήδη ισχύει στον ΟΣΕ» είπε ο Κώστας Καραμανλής, ζητώντας συγγνώμη από το επιβατικό κοινό.

Ασύμμετρη η αντίδραση των εργαζομένων

«Ήταν μία ασύμμετρη αντίδραση από το Σωματείο, ήταν μία ακατανόητη απόφαση. Ήταν μία απόφαση που στρέφεται εναντίον του επιβατικού κοινού», τόνισε από την πλευρά του ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης μιλώντας στον Realfm 97,8.

«Δυστυχώς, μία μειοψηφία συνδικαλιστική αποφάσισε να προχωρήσει σε αυτές τις κινητοποιήσεις αιφνιδιαστικά, χωρίς καμία προειδοποίηση απέναντι στην ορθή απόφαση του υπουργείου να επανατοποθετήσει 21 άτομα, τα οποία ήταν διοικητικοί υπάλληλοι, ανενεργοί στα εκδοτήρια για να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό», πρόσθεσε.

Τόνισε, επίσης, ότι «το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια, με αποφάσεις των Δ.Σ ή Διευθύνοντων, εκατοντάδες υπάλληλοι, οι οποίοι ανήκαν στο προσωπικό, σταθμάρχες, εκδότες, ελεγκτές μεταφέρθηκαν σε θέσεις γραφείου, είναι μία λάθος απόφαση. Υπάρχουν σταθμοί, δεν εξυπηρετείται ο κόσμος, υπάρχει ταλαιπωρία και αυτή τη στιγμή μία συνδικαλιστική μειοψηφία αποφασίσει να ταλαιπωρήσει τον κόσμο. Θα περίμενε κανείς οι εργαζόμενοι να βάλουν πλάτη για την εταιρεία, αντ’ αυτού αντιδρούν σε μία ορθή απόφαση της διοίκησης».

Τι λένε οι συνδικαλιστές

Ο πρόεδρος του Σωματείου (ΣΕΛΜΑ) μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Θέμα 104,6» είπε σχετικά: «Εμείς τους έχουμε ζητήσει να καλύψουν τα κενά. Είμαστε μείον 700 άτομα από το οργανόγραμμα», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Σπύρος Ρεβύθης.

Στη συνέχεια μίλησε για την απόφαση μετακίνησης συναδέλφων του σε άλλες από τις οργανικές τους θέσεις, αλλά και την απόφαση για τη στάση εργασίας και είπε ότι «κι εμείς αιφνιδιαστήκαμε από την πρωτοφανή απόφαση της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ χωρίς να κοιτάξει τις ανάγκες τις υπηρεσιακές και τις ανάγκες των εργαζομένων».

Οπως είπε ο ίδιος πρόκειται για «μια παρτίδα 25 άτομα και η ΣΤΑΣΥ ετοιμάζει άλλα 25 για μετακίνηση προκειμένου να κλείσει τρύπες που η ίδια έχει ανοίξει».

Ο πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο κλιμάκωσης τονίζοντας χαρακτηριστικά πως «εάν συνεχιστεί το ίδιο πράγμα, να πληρώνουν το μάρμαρο οι εργαζόμενοι τότε είναι πιθανόν να υπάρξει κλιμάκωση».

Το σωματείο εργαζομένων του Μετρο με ανακοίνωσή του ενημέρωνε σχετικά:

«Την ώρα που οι κενές οργανικές θέσεις στην ΣΤΑ.ΣΥ πλησιάζουν τις 700 και δεν έχει οριστεί ο ακριβής αριθμός τους ανά Διεύθυνση, Τομέα, Ειδικότητα, η διοίκηση της εταιρίας με άκρως ενοχικό τρόπο αποφασίζει και διατάζει Παρασκευή βράδυ να μετακινήσει μονομερώς με τον πλέον βίαιο και αυταρχικό τρόπο συναδέλφους από τις οργανικές τους θέσεις δημιουργώντας περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται πως επιλύει. Τη στιγμή που οι πραγματικές ανάγκες στελέχωσης ειδικοτήτων όπως, τεχνίτες, οδηγοί, σταθμάρχες, έλεγχος κομίστρου έχουν χτυπήσει κόκκινο, οι διοικούντες με μια ακατανόητη χωρίς κανέναν σχεδιασμό και έξω από κάθε λογική κίνηση, προχωρούν μονομερώς στην “ρύθμιση” της ζωής των εργαζομένων.

Είναι οι ίδιοι που σε αγαστή συνεργασία με τον ΟΑΣΑ έχουν αφήσει τους συναδέλφους εκδότες εισιτηρίων να εργάζονται κάτω από αντίξοες και απάνθρωπες συνθήκες εξαιτίας της αποτυχίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Το ΣΕΛΜΑ απαιτεί άμεσα, προσλήψεις τακτικού προσωπικού για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων, ανάκληση των μονομερών βίαιων μετακινήσεων. Κανένας συνάδελφος δεν θα μετακινηθεί μέχρι να ενημερωθεί από το σωματείο».

Πέρα από τα όποια υπαρκτά προβλήματα αντιμετωπίζει ο κλάδος, η πραγματικότητα είναι πως η στάση εργασίας πάρθηκε επί της ουσίας μέσα σε μερικές ώρες και μάλιστα με κύριο λόγω τη μετακίνηση 25 ατόμων από τις διοικητικές θέσεις σε άλλα πόστα, σύμφωνα με πληροφορίες. 

Η Ολγα Γεροβασίλη λέει ναί στην στάση εργασίας:

Από την πλευρά της πάντως η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ολγα Γεροβασίλη δεν είδε κανένα πρόβλημα με την ταλαιπωρία των Αθηναίων και υπερασπίστηκε το δικαίωμα των εργαζομένων στο Μετρό να απεργήσουν.

«Άκουσα για την ανάρτηση του Πρωθυπουργού, είχα ακούσει νωρίτερα τον αρμόδιο υπουργό που βγήκε για τη στάση στο Μετρό με τον γνωστό τρόπο, δηλαδή κοινωνικός αυτοματισμός, προκειμένου να δικαιολογηθούν μέτρα που πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση. Οι εργαζόμενοι εξ όσων πρόλαβα να δω καταγγέλλουν υποστελέχωση και τις εργασιακές συνθήκες και με βάση αυτό όπως έχουν δικαίωμα κάνουν απεργία. Από εκεί και μετά το να στρέφουμε πάλι, ότι οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που εμποδίζουν τη χώρα, είναι ένα αφήγημα που έχει χρησιμοποιηθεί και στο παρελθόν», δήλωσε η γραμματέας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Όλγα Γεροβασίλη.

Παράλληλα η κυρία Γεροβασιλείου πρόσθεσε «ο αρμόδιος υπουργός και ο Πρωθυπουργός βγαίνουν πάλι με τη γνωστή συνταγή του κοινωνικού αυτοματισμού, μια εργασιακή ομάδα ενάντια στους Έλληνες πολίτες».

Βολές από το ΚΙΝΑΛ 

“Η λανθασμένη απεργιακή κινητοποίηση του συνδικάτου του Μετρό, οδήγησε σε μεγάλη ταλαιπωρία των πολιτών στο Λεκανοπέδιο”, σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Τομέας Μεταφορών και Επικοινωνιών του Κινήματος Αλλαγής.

Και προσθέτει: “Δεν συμφωνούμε με αυτή την πρακτική, που οδηγεί σε διάσταση του συνδικαλιστικού κινήματος με την κοινωνία. Πρακτική που δυστυχώς εκμεταλλεύεται ο κ. Μητσοτάκης για να γενικεύσει τους απαράδεκτους χαρακτηρισμούς και τις νομοθετικές παρεμβάσεις, εις βάρος του συνόλου των συνδικάτων και των εργαζομένων”.

thetoc

πηγή



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ!