Θρησκευτικά Γυμνασίου: Αντιδράσεις γιατί απουσιάζει ο σταυρός από ένα καμπαναριό


Ο σταυρός που λείπει από μια εκκλησία στην εικονογράφηση του εξωφύλλου του νέου βιβλίου των Θρησκευτικών της Γ’ Γυμνασίου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στα social media, με τον ζωγράφο πίσω από την εικονογράφηση να απαντά στους επικριτές του.

Το ζήτημα των θρησκευτικών στο σχολείο ήταν, είναι και παραμένει πολύ ευαίσθητο για αρκετούς στην Ελλάδα.

Και το γεγονός ότι παραμένει τέτοιο, ευαίσθητο δηλαδή, αποδεικνύεται από το ότι έχουν ξεσπάσει αντιδράσεις τις τελευταίες μέρες στα social media για το καινούριο βιβλίο της Γ’ Γυμνασίου.

Στο εξώφυλλο παρουσιάζεται η Εκκλησία του Αγίου Διονυσίου με ελικοειδείς απολήξεις, που παραπέμπουν σε καπνό και οι οποίες ξεκινούν από τις σκεπές του καμπαναριού και του ναού, και κατευθύνονται προς τον ουρανό. Απουσιάζει, ωστόσο, ο σταυρός, κάτι που δεν άρεσε σε πολλούς, ξεκινώντας, ως είθισται… πόλεμο αναρτήσεων κατά του υπουργείου και του καλλιτέχνη.

-«Εκκλησιές χωρίς σταυρούς, οι οποίες «ποιητική αδεία» μετατρέπονται σε κάτι που θυμίζει έντονα ισλαμικούς μιναρέδες».

-«Δεν αρκεί η «εξαφάνιση» του Σταυρού, αλλά, επιπλέον, καμπαναριά και εκκλησιές αποκτούν ισλαμιστική τεχνοτροπία που θυμίζει έντονα τζαμιά και μιναρέδες, ίσως για να συνηθίζει το μάτι των παιδιών σε αυτά. Δημιουργείται με τον τρόπο αυτό μια κατάσταση η οποία θυμίζει έντονα τον ορισμό της χριστιανοφοβίας, στον οποίο συμπεριλαμβάνονται περιπτώσεις διαστρέβλωσης της χριστιανικής ταυτότητας και των χριστιανικών αξιών!»

-Εάν αυτή η συγκεκριμένη απεικόνιση δεν αποτελεί διαστρέβλωση της χριστιανικής ταυτότητας, τότε τι ακριβώς είναι;

Ετσι για άλλη μια φορά ένα έργο τέχνης και κατ’ επέκταση ένα σχολικό βιβλίο στήθηκε στον… τοίχο και άρχισαν οι πυροβολισμοί από «δήθεν γονείς» και «κύκλους της Εκκλησίας» και γενικά ανθρώπους χωρίς ονοματεπώνυμο, οι οποίοι αγνοούν ή υποκρίνονται ότι αγνοούν, πως τα συγκεκριμένα βιβλία εκπονήθηκαν και με τη σύμφωνη γνώμη της Εκκλησίας της Ελλάδας.

Ο καλλιτέχνης είναι ο ζωγράφος και αγιογράφος μάλιστα, Μπάμπης Πυλαρινός, ο οποίος απάντησε με συνέντευξή του στο ethnos.gr στους επικριτές του, που εστιάζουν στην απουσία του σταυρού.

«Μια τρυφερή προσέγγιση των παιδιών»

Αρχικά, δε, δηλώνει εντυπωσιασμένος που η αρμόδια επιτροπή επέλεξε κάποιο ζωγραφικό έργο αντί για αγιογραφία και τονίζει: «Το είδα σαν μια προσπάθεια τρυφερής προσέγγισης των παιδιών».

Όπως εξηγεί, στο εξώφυλλο του βιβλίου παρουσιάζεται μια αφαιρετική εικόνα της αγαπημένης του πατρίδας, «του “γλυκού Τζάντε”».

Και συμπληρώνει: «Για το συγκεκριμένο έργο εκφράστηκαν αντιρρήσεις σχετικά με τις ελικοειδείς απολήξεις που μοιάζουν με καπνό, που ξεκινούν από τις απολήξεις της σκεπής του καμπαναριού και του ναού, και κατευθύνονται προς τον ουρανό. Αυτή είναι μια σουρεαλιστική, ασυνείδητη, ζωγραφική κίνηση που έχει για μένα μεταφυσικό βάθος, σαν ένας τρόπος να επικοινωνήσεις με τον Θεό, κάτι σαν το θυμίαμα που ανεβαίνει στον ουρανό: “Κατευθυνθήτω η προσευχή μου ως θυμίαμα ενώπιόν σου”. Παρεξηγήθηκε και η αχνή παρουσία μιας μορφής που μπορεί να είναι μέρος του παραδείσου, αλλά μπορεί και να κρατάει μια απόσταση, να αισθάνεται αποκομμένη από τη “γιορτή”».

Να θυμίσουμε πως μετά από 20 χρόνια βρίσκεται στην τελική ευθεία η υλοποίηση της μεταρρυθμιστικής δράσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, που αφορά στην εκπόνηση 123 νέων προγραμμάτων σπουδών και την επικαιροποίηση και ανανέωση 139 σχολικών βιβλίων όλων των γνωστικών αντικειμένων Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου γενικής εκπαίδευσης.

πηγή



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ!