
Αντώνης Κανάκης: Άγνωστες λεπτομέρειες της ζωής του πιο αντισυμβατικού μπαμπά της showbiz
«Υποθέτω –γιατί ακόμη δεν ξέρω, επιτυχία είναι να φέρεις σε αυτόν τον κόσμο, έναν – δύο ωραίους ανθρώπους». Κάπως έτσι όριζε την επιτυχία – μεταξύ άλλων, ο Αντώνης Κανάκης στο Vice, σε συνέντευξη που παραχώρησε στη Δανάη Δραγωνέα. Μήνες μετά, η είδηση πως ο δημοφιλής παρουσιαστής έγινε πατέρας ενός κοριτσιού, κατέκλυζε το ελληνικό διαδίκτυο και τις τηλεοπτικές εκπομπές.
«Μη με κοιτάτε. Είμαστε όλοι τυχεροί που δεν το έφερα εδώ. Για μένα μπορεί να είναι επί της ουσίας η πρώτη εκπομπή που κάνω στην τηλεόραση. Γενικότερα εδώ και έξι ημέρες είναι όλα τα πρώτα πράγματα που κάνω στη ζωή μου. Αυτό είναι το πρόσωπο ενός χαζεμένου ανθρώπου. Κάπως έτσι μοιάζει ένας χαζεμένος από τη χαρά του άνθρωπος. Πολλά φιλιά στα κορίτσια που παρακολουθούν από το σπίτι. Ας με συμμαζέψει κάποιος γιατί πρέπει να ξεκινήσει η εκπομπή», προλόγιζε ο πανευτυχής πατέρας στο Ράδιο Αρβύλα.
Για την πλειονότητα του κόσμου, όλα έγιναν πολύ γρήγορα: Στις 17 Νοεμβρίου η είδηση πως ο 48χρονος παρουσιαστής θα γίνει πατέρας γινόταν viral. Στα δημοσιογραφικά γραφεία όλοι έψαχναν να βρουν ποια είναι η σύντροφός του, από πότε είναι μαζί, σε ποιο μήνα είναι. Ο Αντώνης Κανάκης, που δεν νιώθει άνετα με τη life style επικαιρότητα, κατάφερε να μην διαρρεύσει τίποτε στα media.
Πώς όμως ένας τύπος που εκτίθεται στη μικρή οθόνη από το 1987, καταφέρνει να ελίσσεται, να μένει μακριά από αδιάκριτα βλέμματα, από ακούραστους παπαράτσι και να σκηνοθετεί με μαεστρία την καριέρα και την προσωπική του ζωή; Πώς μετά από 30 χρόνια έκθεσης καταφέρνει να είναι τόσο μοναδικά απόμακρος;
Κολλημένος στη Θεσσαλονίκη
Η Θεσσαλονίκη στις αρχές των 80’s διαθέτει την αθωότητα ενός μεγάλου χωριού και το ρομαντισμό μιας ξεχασμένης πόλης. Ο Αντώνης Κανάκης μεγαλώνει στο κέντρο της πόλης, στην Κασσάνδρου, μια γειτονιά που σφύζει από ζωή, φοιτητές, στέκια, καφέ, συζητήσεις, νέες ιδέες. Η αυλή του ναού του Αγίου Δημητρίου, από όπου τρεις δεκαετίες αργότερα θα εκφωνεί πύρινους φονταμενταλιστικούς λόγους ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος, «αγαπημένος ήρωας» των Ράδιο Αρβύλα, είναι η πρώτη του «αλάνα παιχνιδιού». Παιχνίδια, ανεμελιά και αναζήτηση, συνθέτουν το παζλ των παιδικών του χρόνων. Στα 12 του έχει ήδη μαγευτεί από τον κόσμο της μουσικής. Τα πειρατικά ραδιόφωνα, τότε, είναι το νέο trend ανάμεσα στη νεολαία. Άλλωστε, καθετί «παράνομο» έχει και ένα μυστήριο, ιδιαίτερα όταν αυτή η παρανομία έχει να κάνει με τους ανθρώπους που έρχονται κοντά διαμέσου της μουσικής. Επικίνδυνα κοινωνικό, αν μη τι άλλο!
«Εκείνες τις ημέρες τις θυμάμαι με νοσταλγία» λέει στην ίδια συνέντευξη στο Vice και θυμάται: «Οι γονείς μου έχουν χιούμορ. Και κάτι ακόμη σημαντικό: Με άφησαν ελεύθερο. Και εγώ, όλο το χρόνο που είχα τότε τον επένδυα σε μια ασχολία που ήταν παράνομη στην Ελλάδα. Θυμάμαι τη μητέρα μου να μπαίνει στο αυτοσχέδιο studio που είχαμε κάνει και να μου λέει, “Αντώνη, δεν θέλω να σε ενοχλήσω, αλλά με ρωτάνε και οι φίλες μου… Τι έχεις σκοπό να κάνεις στη ζωή σου;». Εκείνος το γνώριζε και δεν το κρατούσε και μυστικό. «Θα ασχοληθώ με τη μουσική, την τηλεόραση και το ραδιόφωνο» έλεγε σε κάθε ενδιαφερόμενο.
Ο πατέρας του, ο κ. Γιάννης – Δανιήλ, καθηγητής Αγγλικών, δούλεψε και ως υπάλληλος σε εταιρείες. Η κυρία Ευγενία, Νίτσα για τους κοντινούς τους, είναι η κλασική ελληνίδα μάνα, «πόντια, καπάτσα και τσαούσα» και «νοικοκυρά παλιάς κοπής, με την έννοια ότι από τη στιγμή που έκανε παιδιά τελείωσαν όλα», διευκρινίζει ο Αντώνης Κανάκης σε συνέντευξη που έχει παραχωρήσει στην εφημερίδα Δημοκρατία. Έχουν δύο παιδιά, τον Αντώνη και την Κέννυ (το όνομα της γιαγιάς), τα οποία μεγαλώνουν χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς και με χιούμορ. «Οι γονείς μου ήταν οι ήρωες μου. Είχα μια πολύ καλή σχέση με τον μπαμπά μου, τον αγαπούσα και τον θαύμαζα» λέει ο ίδιος.
Ο κόσμος του αλλάζει στα 12, ξαφνικά γίνεται τεράστιος όταν ανακαλύπτει πως μέσα από ένα δωμάτιο – κλουβί μπορεί να επικοινωνήσει με χιλιάδες άλλους, παίζοντας μουσική. Για όλα ευθύνεται ο Παναγιώτης, ο «ηλεκτρονικός» του σχολείου. «Είμαστε συμμαθητές και ο Παναγιώτης ήταν τρελαμένος με όλα αυτά. Πήγα σπίτι του και είδα μια κατασκευή. Τι είναι αυτό ρε; του λέω. Είναι πομπός και με αυτό βγαίνουν οι πειρατικοί σταθμοί που ακούμε, μου απάντησε. Δεν περίμενα και πολύ. Άρπαξα τον πομπό, πήρα και την κεραία, χωρίς δεύτερη σκέψη, και έφυγα για το σπίτι μου». Μια λάθος σύνδεση όμως ήταν αρκετή για να καεί το κασετόφωνο του και ο 12χρονος Αντώνης να βάλει τα κλάματα. «Ε, δεν ήταν εύκολο τότε να πάρεις καινούριο κασετόφωνο. Ήταν ακριβό» περιγράφει στη Δημοκρατία. «Έκανα εκπομπή 4-5 ώρες την ημέρα και δε μου έφτανε. Ήθελα κι άλλο», θυμάται. Μάλιστα, ήταν και ο πατέρας του που έκανε εκπομπή, παίζοντας jazz.
Το ξεκίνημα μιας καριέρας
To 1988 είναι ήδη γνωστός παραγωγός και παίρνει «μετεγγραφή» για τον FM100, το δημοτικό ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης και λίγο καιρό αργότερα, παρουσιάζει μουσική εκπομπή, το Club TV100, στη Δημοτική Τηλεόραση Θεσσαλονίκης (TV100), μαζί με τον μετέπειτα σκηνοθέτη video clip, Κώστα Καπετανίδη.
Το 1994 έρχεται το Comfuzio στην ΕΡΤ 3 για να προκαλέσει πάταγο και να υπάρχει λόγος για τον νεαρό τηλεθεατή να βάλει τη συχνότητα του τρίτου καναλιού της δημόσιας τηλεόρασης, στη μνήμη του δέκτη του. Η παρέα αυξάνει, ο Αντώνης γίνεται το σημείο αναφοράς και τα ιδιωτικά κανάλια πασχίζουν να τους κατεβάσουν στην Αθήνα –κάτι που δεν θα συμβεί ποτέ. Σταθμοί του στην καριέρα του είναι το STAR, το MEGA, ο ANT1 που φιλοξενούν τις εκπομπές ΑΜΑΝ (ακρωνύμιο του Αντώνη Μας Άφησες Νωρίς, προς τιμή του συνεργάτη του Αντώνη Παραρά, μέλος της παρέας που έφυγε από λευχαιμία στις 5 Φεβρουαρίου 1997), Χαϊβάνια 3-0, Ράδιο Αρβύλα.
Ο Αντώνης Κανάκης θεωρεί τέσσερις τις σημαντικές στιγμές της επαγγελματικής του ζωής: «Το ξεκίνημα μου στο πειρατικό ραδιόφωνο, το Comfuzio, που ήταν η αφετηρία για μια άλλου είδους τηλεόρασης πιο σατιρικής. Ξεχωρίζω το Ράδιο Αρβύλα που είναι το σήμερα. Είμαστε τόσο πολύ εμείς σε αυτή την εκπομπή. Είμαστε οι εαυτοί μας. Νιώθω ότι γύρισα σελίδα με το Ράδιο Αρβύλα. Επίσης, είναι και ο Imagine που είναι το παιδικό μου όνειρο. Ένα ραδιόφωνο πολύ στην κοσμάρα του», λέει στη συνέντευξή του στην εφημερίδα.
Παράλληλα, ασχολείται με rock bar, στα οποία κοινωνικοποιούνται γενιές και γενιές θεσσαλονικιών, αλλά και φοιτητών που σπουδάζουν στην πόλη. Το ξεκίνημα είχε γίνει με το bar Rolling Stone, στην Αγίας Σοφίας, που έπαιζε από Nirvana και Beastie Boys, μέχρι Τρύπες και Ξύλινα Σπαθιά.
Ο Αντώνης πίσω από τον Κανάκη
«Με εμπνέει η εντιμότητα, η ακεραιότητα, οι άνθρωποι που είναι διατεθειμένοι να θυσιάσουν το προσωπικό τους συμφέρον ή βόλεμα, προκειμένου να μείνουν πιστοί στα πιστεύω τους και στο δίκαιο» έχει δηλώσει παλιότερα. Το βιτριολικό χιούμορ του έχει προκαλέσει πολλές φορές τα επιθετικά σχόλια θιγόμενων. Μια από τις κόντρες τους για τις οποίες μπορεί να είναι ο ίδιος υπερήφανος, είναι και με τη Χρυσή Αυγή.
Χρήματα έχει βγάλει. Όσο για τη σχέση του αυτά; «Πολύ ωραία. Εκείνα κάθονται και εγώ δουλεύω. Πιστεύω πως όποιος έχει σαν στόχο να βγάλει χρήματα, δύσκολα θα τα καταφέρει. Θεωρώ πως τα χρήματα πρέπει να είναι Τα χρήματα είναι συνέπεια της παθιασμένης ενασχόλησης με κάτι στο οποίο απαιτείται να είναι κανείς καλός». Δουλεύει αδιάκοπα το χειμώνα, ενώ το καλοκαίρι διακρίνεται στις… ρακέτες. Αυτό ίσως να αποτελεί τώρα το αγαπημένο του σπορ, αν και ο ίδιος θα μπορούσε να κάνει καριέρα καλαθοσφαιριστή, παρόλο που το μπόι του δεν ενδείκνυται για το «άθλημα των ψηλών».
Ο ίδιος παραδέχεται πως μεγαλώνοντας, κλαίει πιο εύκολα «Είναι οι εμπειρίες μάλλον. Μπορεί να δακρύσω με τη μουσική, με μια ταινία, με ανθρώπινες ιστορίες. Με εκείνους που έχουν θυσιάσει πολλά για τα προσωπικά τους πιστεύω, που μένουν πιστοί στα πιστεύω τους. Με συγκινεί η αφοσίωση». Τέτοιος ήρωας ήταν και ο πατέρας του, που ο ξαφνικός χαμός του στις αρχές του Απρίλη του 2015, τον σόκαρε. Μέσα από το Ράδιο Αρβύλα ευχαρίστησε όλο το ιατρικό προσωπικό για τις προσπάθειες τους και αποχαιρέτισε τον μπαμπά του, με το «Autumn Leaves» του Nat King Cole. Η απώλεια του πατέρα του τον οδήγησε στη συγγραφή. Έγραψε το «Μπαμπά… (μια κανονική ημέρα)» σε πολύ προσωπικό τόνο, μέσα σε τέσσερις μόλις ημέρες. Φυσικά και έγινε best seller, με τα έσοδα να πηγαίνουν στο ορφανοτροφείο Άγιος Στυλιανός.
Αξιοσημείωτο είναι πως ο ρόλος του παραγωγού δεν σταματά στο Ράδιο Αρβύλα. Όπως είναι γνωστό, υπέγραψε παραγωγή και τη σκηνοθεσία δύο φιλμ για τις πρωτοβουλίες της ActionAid στον τρίτο κόσμο. Πρόκειται για την βραβευμένη «Immersion- Βουτιά σε μία άλλη πραγματικότητα» και «One love team».
Δείτε την πλήρη συνέντευξή του στο Vice
Πηγή φωτογραφιών: VICE/Προσωπικό αρχείο Αντώνη Κανάκη