OΣΕ: Ανακριβή όσα λέγονται για ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019


Ανακοίνωση εξέδωσε ο ΟΣΕ αναφορικά με την λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης στον σταθμό της Λάρισας. Όπως υποστηρίζει στην ανακοίνωσή του, μετά από δυο φωτιές το 2015 και το 2019 που προκάλεσαν σοβαρά προβλήματα στο σύστημα, αυτό ενεργοποιήθηκε πλήρως το Νοέμβριο του 2022 στα πλαίσια αναβάθμισης που έγινε.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΟΣΕ:

«Σε συνέχεια δημοσιευμάτων που παρουσιάστηκαν στα ΜΜΕ σχετικά με τη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης του Σταθμού της Λάρισας και επειδή όσα αναφέρονται για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019 είναι απολύτως ανακριβή ο Οργανισμός αποσαφηνίζει τα εξής:

Τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση. Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων. Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών παρά μόνο διευθέτηση μεμονομένων αλλαγών τροχιάς.

Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε.

Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στο Σταθμό της Λάρισας με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το Σταθμό της Λάρισας».

Τι αποκαλύπτει εσωτερικό έγγραφο του ΟΣΕ
Μετά τις αποκαλύψεις ότι εργαζόμενοι της εταιρείας είχαν προχωρήσει σε καταγγελίες για τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, το MEGA και ο δημοσιογράφος Βασίλης Λαμπρόπουλος αποκαλύπτει νέο έγγραφο ντοκουμέντο, που αποδεικνύει την γνώση της εταιρίας και τις συζητήσεις στο εσωτερικό της, για θέματα ασφαλείας του δικτύου.

Συγκεκριμένα, και σχετικά με την τηλεματική, το έγγραφο αποκαλύπτει:

«(…) Η κατασκευάστρια εταιρία δε διαθέτει ανταλλακτικά, να τίθεται εκτός λειτουργείας η συσκευή αυτή και ως εκ τούτου κάποιος σταθμός, κάτι το οποίο θα επηρεάζει άμεσα την ασφάλεια της κυκλοφορίας αλλά και την ομαλή διεξαγωγή της. Συνεπώς, μια τέτοια διαχείριση μειώνει την ασφάλεια της κυκλοφορίας, απαιτεί την επάνδρωση των σταθμών αυτών με προσωπικό, το οποίο και αυξάνει υπερβολικά το κόστος λειτουργίας του δικτύου.

»Τα παραπάνω προβλήματα ανέκυψαν μόνο μετά την προσπάθεια ανάταξης του υφιστάμενου εξοπλισμού».

Μέσω του εγγράφου αυτού, υπάρχει «ομολογία» ότι το πρόβλημα στο σιδηροδρομικό δίκτυο είναι υπαρκτό και χρειάζονται ενίσχυση οι υπηρεσίες, κάτι όμως που λόγω του οικονομικού κόστους, δε γίνεται.

πηγή



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ!