Από τον Γιώργο Πράτανο,

Έπειτα από 17 χρόνια πίσω από τις κουίντες, μέσα σε γραφεία, ο ταλαντούχος ηθοποιός ανέβηκε και πάλι στο θεατρικό σανίδι. Και ήταν σαν να επέστρεψε στο σπίτι του.

«Ήταν βολικό να είμαι “πίσω”. Τώρα είναι η ώρα να αντιμετωπίσω αυτό το φόβο και να βγω ξανά στο κοινό» δήλωνε στο People ο Σωτήρης Χατζάκης στις 7 Μαΐου 2017, ανακοινώνοντας επίσημα την επιστροφή του στην υποκριτική με το Ημερολόγιο Ενός Τρελού, του Γκόγκολ.

Το βράδυ της Τρίτης 14 Φεβρουαρίου, το θεατρόφιλο κοινό που βρέθηκε στο Ίδρυμα Κακογιάννης μπορεί να υπερηφανεύεται πως παρακολούθησε το γεγονός της φετινής θεατρικής σεζόν: Ο Σωτήρης Χατζάκης έπειτα από δεκαεπτά χρόνια αποχής πάτησε ξανά το θεατρικό σανίδι. Απαλλαγμένος από διευθυντικά καθήκοντα, πρωτόκολλα και σφραγίδες, ερμήνευσε με τρόπο ιδιοφυή τον Ποπρίστσιν.

Ο 59χρονος πρώην διευθυντής του Εθνικού και του Κρατικού, χρησιμοποιώντας με μαεστρία τα αστείρευτα εκφραστικά του μέσα έκανε την αχανή σκηνή του θεάτρου να μοιάζει με ένα μικρό δωμάτιο. Δωμάτιο στο οποίο επί μιάμιση ώρα σφυροκοπούσε με ατάκες και σιωπές, συνεχείς εναλλαγές ρυθμού ένα σύνθετο κείμενο, που περιγράφει τη σταδιακή κατρακύλα του μυαλού στις πιο σκοτεινές του ατραπούς.

Δεν επαναπαύτηκε στο αναμφισβήτητο ταλέντο του. Ανέπτυξε τον χαρακτήρα με τη βοήθεια του Ματθαίου Γιωσαφάτ –εκ των κορυφαίων ψυχιάτρων στη χώρα μας, για να παραδώσει έναν Ποπρίτσιν που θα μείνει ως σημείο αναφοράς στα ελληνικά θεατρικά χρονικά.

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος εκτιθόταν όχι μόνο στο μονόλογο του Γκόγκολ, αλλά υψωνόταν σαν ήλιος στη σκηνή, σε ύψος τριών μέτρων. Η μουσική επιμέλεια, η σκηνοθεσία και το σκηνικό έφεραν επίσης την υπογραφή του Χατζάκη, που έπειτα από αυτή την παράσταση κέρδισε με το σπαθί του μια θέση στη λίστα των «κλασικών», του ελληνικού θεάτρου.

Το πεντάλεπτο χειροκρότημα από το κοινό που γέμισε το θέατρο –στο μεγαλύτερο ποσοστό του άνθρωποι των Τεχνών, φίλοι του πρωταγωνιστή, αποτέλεσε την απτή απόδειξη πως 17 χρόνια αποχής από το σανίδι είναι πολλά. Ο Χατζάκης έκανε αυτή την αναμονή να αξίζει. Θα άξιζε ακόμη κι αν επέστρεφε και έπειτα από 25 χρόνια.

Αλλά δεν θα άξιζε να το κάνει αυτό στον εαυτό του –και το κοινό του.

Δείτε ποιοι έδωσαν το παρών στην πρεμιέρα της παράστασης

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:
Νικολάι Γκόγκολ – Το Ημερολόγιο ενός Τρελού
Μετάφραση: Ελένη Μπακοπούλου
Θεατρική διασκευή – Σκηνοθεσία – Ερμηνεία: Σωτήρης Χατζάκης
Καλλιτεχνική συνεργασία – ψυχαναλυτική προσέγγιση του ρόλου: Ματθαίος Γιωσαφάτ
Σκηνικά – Κοστούμια: ‘Ερση Δρίνη
Σχεδιασμών φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μελίνα Κατσακούλη
Φωτογράφος παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας
Την παράσταση επιμελήθηκε μουσικά ο σκηνοθέτης.

Η παραγωγή είναι της Moon Light Productions. 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Διέυθυνση: Πειραιώς 206 

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη