Μια ψηλή μελαχρινή φιγούρα με μαύρο, σκισμένο τζιν, ριγέ, ασπρόμαυρη μπλούζα και δερμάτινο bomber jacket έμπαινε σαν σίφουνας το μεσημέρι της προηγούμενης, ηλιόλουστης Παρασκευής στο Ντεμοντέ, στη Χάρητος. Με το ογκώδες, μπλε βιβλίο της Κλινικής Ψυχολογίας ανά χείρας –«δεν χωρούσε στην τσάντα»–, συστήθηκε στα πεταχτά και κάθισε αναπαυτικά στον καναπέ. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω αν τα μπάσα στη φωνή της είναι φυσικά ή αποτέλεσμα ενός μικρού κρυολογήματος που την ταλαιπωρεί. Όπως και να ’χει, το ηχόχρωμά της είναι ιδιαίτερο, είτε τραγουδάει είτε μιλάει.

Η Παυλίνα Βουλγαράκη είναι ανακουφισμένη αφού πέρασε το μάθημα της Κλινικής Ψυχολογίας, το νέο τραγούδι της «Φέρ’ τα μου όλα πίσω» με τη συμμετοχή του θρυλικού Ψαραντώνη διαγράφει εντυπωσιακή πορεία, ενώ η ηχογράφηση του νέου της άλμπουμ που θα κυκλοφορήσει το Μάρτιο βαδίζει ομαλά. Παράλληλα είναι αγχωμένη για το νέο της στοίχημα, αφού θα εμφανιστεί μόνη στη σκηνή του Σταυρού του Νότου στις 13 και 20 Μαρτίου. Η ίδια παραδέχεται την αναβλητικότητα που τη διακατείχε μέχρι να πάρει την απόφαση και να είναι το «πρώτο όνομα». Άλλωστε, στο ενεργητικό της έχει εκατοντάδες εμφανίσεις, τόσο σε εναλλακτικά σχήματα όσο και με τους Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, Μπάμπη Στόκα, Γιάννη Κότσιρα, Μανώλη Μητσιά, Γιάννη Ζουγανέλη, μεταξύ πολλών μεγάλων ονομάτων. «Πλέον γνωρίζω πως δεν θα υπάρχουν δικαιολογίες στην περίπτωση που δεν θα νιώσω καλά με το τελικό αποτέλεσμα».

Ένας αστρολόγος θα μπορούσε να δικαιολογήσει την αναβλητικότητα και την καλλιτεχνική της φύση βάσει των πλανητών – είναι Καρκίνος με ωροσκόπο Ζυγό. «Τώρα όμως, όταν πραγματικά θέλω κάτι, το διεκδικώ. Αυτό δεν συνέβαινε παλιότερα. Και αυτή η απόφαση να εμφανιστώ μόνη μου επί σκηνής είναι στο πλαίσιο της νέας μου φάσης». Ως φοιτήτρια της Ψυχολογίας στο Πάντειο, θεωρεί πως για να συντελεστεί μια αλλαγή στο χαρακτήρα και στη συμπεριφορά απαιτείται χρόνος, «δεν πατάς απλά ένα κουμπί». Η Ψυχολογία ήταν η πρώτη της επιλογή, δεν προέκυψε. «Από μικρή ηλικία με τραβούσε ό,τι είχε σχέση με τον άνθρωπο και την ψυχοσύνθεσή του». Το περίεργο είναι πως δεν την τραβούσε το τραγούδι. «Οι περισσότεροι άνθρωποι που ασχολούνται με το τραγούδι ήταν κάποτε σε χορωδία, έκαναν μαθήματα κάποιου μουσικού οργάνου… Κάπως η μουσική υπήρχε στον περίγυρό τους. Αυτό δεν συνέβη σε μένα, μέχρι την ημέρα που τραγούδησα μπροστά σε κόσμο. Οι φίλοι μου σοκαρίστηκαν».

Η τρέλα που άλλαξε τη ζωή της

Ήταν 20 χρόνων, με τη νεανική τρέλα στα φόρτε της. Κανείς δεν γνωρίζει ποιοι πλανήτες ευθυγραμμίστηκαν εκείνη την ημέρα, αλλά έτυχαν πολλά μαζί. Η ίδια θυμάται τα πάντα: «Τότε είχα βάλει κουτάκια στη ζωή μου, ήταν μια περίοδος που ήμουν πολύ αυταρχική με τον εαυτό μου και ήθελα να το σπάσω όλο αυτό. Είναι στο χαρακτήρα μου να δρω εντελώς ακαριαία και παρορμητικά. Αλλιώς, δεν το κάνω ποτέ. Εκείνη την ημέρα έτυχε να μάθω πως γινόταν μια οντισιόν στο Σταυρό του Νότου. Ήμουν σε φάση επαναπροσδιορισμού. Οπότε βρισκόμασταν με την κολλητή μου στο Νέο Κόσμο και της λέω “πάμε για πλάκα;”. Είχε τόσο κόσμο που περίμενε και είχε προετοιμαστεί… ενώ εμείς είχαμε πάει απλά για να ζήσουμε την ιστορία, να τη διηγούμαστε στην παρέα και να γελάμε. Ήμουν 20 χρόνων τότε. Είχα πει το “Mad about you” (Hooverphonic). Η πλάκα είναι πως νόμιζαν ότι η φίλη μου η Ρωξάνη (σ.σ. κολλητή της από 3 ετών) ήταν η καθηγήτρια φωνητικής μου και θεωρούσαν πως ήμουν τόσο αγχωμένη που είχα πάει μαζί με τη δασκάλα μου. Το θέμα είναι ότι είχα πει ένα εκατομμύριο ψέματα: πως παίζω αρκετά μουσικά όργανα, πως κάνω δεύτερες φωνές… την ώρα που δεν μπορούσα να συνειδητοποιήσω καν, τι θα πει “μάθε-αυτό-το-κομμάτι-και-έλα- να-το-πεις-αύριο”. “Τι είναι αυτό; Αφού ξέρω πώς πάει” έλεγα από μέσα μου. Ήμουν τόσο άσχετη. Δεσμεύτηκα πως θα είμαι εκεί κάθε Παρασκευή και Σάββατο, όπως μου ζήτησαν. Έτσι, έπεσα στα βαθιά και έπρεπε να αντεπεξέλθω σε αυτή τη νέα συνθήκη. Όλα αυτά έγιναν κατά λάθος». Βέβαια την επομένη έπρεπε να τους εξηγήσει και κάτι ακόμη. «Σε εκείνους που σημείωναν τα ονόματα των υποψηφίων είχα δηλώσει πως με λένε Αλεξάνδρα. Γενικά, έχω συστηθεί πολλές φορές ως Αλεξάνδρα και υπάρχει πολύς κόσμος που με φωνάζει Αλεξάνδρα. Δεν υπάρχει εξήγηση, μου άρεσε αυτό το όνομα από μικρή». Η αλήθεια είναι πως «βαθιά μέσα μου θεωρούσα πως δεν θα με επιλέξουν. Πίστευα πως απλώς έκανα μια χαζοτρέλα – κάνω άπειρες με τις φίλες μου».

Το ντεμπούτο υπό το βλέμμα Μικρούτσικου

Η μόνη επαφή με τη μουσική που είχε κατά τη διάρκεια της εφηβείας της ήταν στα 16 της, όταν την άκουσε να σιγοτραγουδά ο δάσκαλος κιθάρας του αδελφού της και της πρότεινε να συμμετάσχει σε ένα αφιέρωμα που έκανε στον Θάνο Μικρούτσικο ο δήμος Λαυρίου. «Η πρόταση αυτή μου είχε φανεί εντελώς ακίνδυνη, καθώς για εμένα όλα έχουν να κάνουν με το δίπολο ασφάλεια – επικινδυνότητα. “Μπορώ να σου πω και δέκα τραγούδια” του είχα απαντήσει με άγνοια κινδύνου. Πρέπει να σου πω πως από κάτω παρακολουθούσε και ο ίδιος ο Θάνος Μικρούτσικος, αλλά εγώ δεν είχα άγχος, καθώς δεν θεωρούσα σημαντικό να σηκωθώ και να πω ένα τραγούδι. Το feedback ήταν πολύ καλό, παρόλο που επί της ουσίας δεν με ενδιέφερε». Εκεί την είχε ακούσει και μια δασκάλα μουσικής, που επέμενε να ξεκινήσει συστηματικά τα μαθήματα φωνητικής. «Έκανα πέντε έξι μαθήματα το χρόνο, δεν είχε ροή. Αλλά ήταν εκείνη που μου είπε αργότερα για την οντισιόν στο Σταυρό του Νότου. Γνώριζε πως ήμουν σε φάση που ήθελα να αλλάξω πράγματα».

Διαβάστε όλη τη συνέντευξη στο People, που κυκλοφορεί αυτή την Κυριακή, μαζί με το Πρώτο Θέμα.