Επιστροφή στα θρανία, με βεβαίωση αρνητικού self-test – Πάνω από 800 θετικά δηλώθηκαν στην πλατφόρμα


Επιστροφή στα θρανία τη Δευτέρα 10 Μαΐου για περισσότερους από 1 εκατ. μαθητές και 120.000 εκπαιδευτικούς, έπειτα από πολλούς μήνες τηλεκπαίδευσης, καθώς ανοίγουν Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυυμνάσια.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την παρουσία μαθητών και καθηγητών στα σχολεία είναι η διενέργεια self test για την ανίχνευση κορωνοϊού 2 φορές την εβδομάδα. Ωστόσο, το άνοιγμα των σχολικών βαθμίδων επηρεάζει τη διανομή των self test στα φαρμακεία, καθώς, όπως ανακοινώθηκε, από 10 έως 12 Μαΐου, θα έχουν δικαίωμα να παραλαμβάνουν από εκεί self test μόνο μέλη της σχολικής κοινότητας και όχι άλλοι εργαζόμενοι.

 Αναλυτικότερα, όπως ορίζει η νέα ΚΥΑ, που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ το Σάββατο 8 Μαΐου, τα self test για μαθητές, εκπαιδευτικούς και λοιπό προσωπικό θα διατίθενται δωρεάν από τα φαρμακεία και θα διενεργούνται πριν την έναρξη των μαθημάτων της Δευτέρας και της Πέμπτης, δρώντας έτσι συμπληρωματικά στο υφιστάμενο υγειονομικό πρωτόκολλο, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει υποχρεωτική χρήση μάσκας και διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών

Πάνω από 800 θετικά από τα 255.528 που δηλώθηκαν

Στα 858 υπολογίζονται σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΙ τα θετικά self test μαθητών, εκπαιδευτικών και λοιπού προσωπικού σχολείων που έχουν δηλωθεί στην πλατφόρμα πλατφόρμα self-testing.gov. Η θετικότητα, δηλαδή, μέχρι στιγμής κυμαίνεται στο 2,97%.

Πρόκειται για ένα πολύ μικρό δείγμα μαθητών καθώς σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, συνολικά αύριο Δευτέρα 10 Μαΐου επιστρέφουν στα σχολεία συνολικά 1,7 εκατομμύρια άτομα, ωστόσο ξεκαθαρίζεται πως πολλοί μαθητές με αρνητικό αποτέλεσμα τεστ, θα μεταβούν αύριο στα σχολεία χωρίς υποβολή στοιχείων στο σύστημα αλλά με γραπτή δήλωση του αποτελέσματος.

Οι 858 μαθητές που βρέθηκαν θετικοί στον κορονοϊό δεν θα πάνε στο σχολείο τη Δευτέρα και θα πρέπει να κάνουν δεύτερο μοριακό τεστ για να επιβεβαιωθεί εάν το αποτέλεσμα του τεστ ήταν σωστό ή όχι. Το δεύτερο τεστ μπορούν φυσικά να το κάνουν είτε σε δομή του ΕΟΔΥ, είτε ιδιωτικά.

Ανοίγουν φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών
Υπενθυμίζεται ότι από τις 10 Μαΐου, επαναλειτουργούν τα δια ζώσης τμήματα φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών που σχετίζονται με τη διενέργεια εξετάσεων, όπως οι Πανελλήνιες εξετάσεις και οι εξετάσεις τίτλων επάρκειας ξένων γλωσσών.

Από 17 Μαΐου, επανεκκινούν οι πρακτικές, οι κλινικές και οι εργαστηριακές ασκήσεις σε ΙΕΚ και κολέγια, ενώ επιτρέπεται η δια ζώσης επαναλειτουργία των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας.

Ανοίγουν στις 17 Μαΐου οι βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί
Σημειώνεται ότι ανοίγουν από τις 17 Μαΐου οι βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί, όπως ανακοίνωσε κατά την τακτική ενημέρωση για την πανδημία η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων Βάνα Παπαευαγγέλου.

Οι ημερομηνίες κλειδιά για ολόκληρη την εκπαίδευση

Οι σχολικές μονάδες και των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης ανοίγουν την ερχόμενη Δευτέρα 10 Μαΐου.

Το σχολικό έτος παρατείνεται έως την Παρασκευή 25 Ιουνίου για τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά και έως την Παρασκευή 11 Ιουνίου για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια.

Οι Πανελλαδικές εξετάσεις ξεκινούν στις 14 Ιουνίου για τα Γενικά Λύκεια και στις 15 Ιουνίου για τα Επαγγελματικά Λύκεια.

Τα φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ξένων γλωσσών θα λειτουργήσουν ξανά στις 10 Μαΐου μόνο όμως για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου και για όσους δίνουν εξετάσεις για την απόκτηση πτυχίου ξένης γλώσσας.

Από τις 17 Μαΐου ξεκινούν διά ζώσης τα εργαστηριακά μαθήματα και οι πρακτικές ασκήσεις, στα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ, με τη διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) μια φορά την εβδομάδα, τόσο για τους καταρτιζόμενους όσο και για τους εκπαιδευτές.

Την ίδια ημέρα και με την ίδια ακριβώς διαδικασία αυτοδιαγνωστικού ελέγχου θα διεξάγονται και το προπαρασκευαστικό Πρόγραμμα Πιστοποίησης αποφοίτων Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας ΕΠΑΛ.

Επανεκκινεί και η διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία του Α’ και Β’ κύκλου των σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας με self test εκπαιδευομένων, εκπαιδευτών και εκπαιδευτικών, μια φορά την εβδομάδα, προ Δευτέρας, στις 17 Μαΐου.

Εργαστηριακές και πρακτικές ασκήσεις θα διεξάγονται και στα ιδιωτικά κολέγια σύμφωνα με όσα ορίζουν οι αποφάσεις για τα Πανεπιστήμια.

Yποχρεωτική χρήση μάσκας και άλλα μέτρα

Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο επισημαίνει, ότι «η χρήση του self test δρα συμπληρωματικά στα ήδη ισχύοντα μέτρα, που περιλαμβάνουν υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών, σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες, χρήση αντισηπτικών, σχολαστικούς καθαρισμούς χώρων, τακτικούς αερισμούς χώρων, ειδικότερα τώρα που και ο καλός καιρός βοηθά, εξειδικευμένα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.».

Επίσης, σύμφωνα με το υπουργείο, «οι σχολικές μονάδες έχουν λάβει κατευθυντήριες γραμμές για την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των μαθητών/μαθητριών στις παρούσες συνθήκες κατά την επιστροφή στη διά ζώσης διδασκαλία, οδηγίες για τη διαπίστωση του βαθμού αφομοίωσης της ύλης από την πλευρά των μαθητών/μαθητριών, καθώς και προτάσεις και κατευθύνσεις για την εκπαιδευτική λειτουργία».

Υπενθυμίζεται, ότι το σχολικό έτος θα παραταθεί ως την Παρασκευή 25 Ιουνίου για τα νηπιαγωγεία και δημοτικά και έως την Παρασκευή 11 Ιουνίου για τα γυμνάσια και λύκεια, ενώ οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις δε θα διεξαχθούν ούτε φέτος. Στις 14 Ιουνίου θα πραγματοποιηθούν Πανελλαδικές Εξετάσεις για τα Γενικά Λύκεια και στις 15 Ιουνίου για τα Επαγγελματικά Λύκεια.

Δέκα ερωτήσεις και απαντήσεις για την επαναλειτουργία Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων
Δέκα χρήσιμες ερωτήσεις και απαντήσεις για τη δια ζώσης επαναλειτουργία όλων των δομών Α’βάθμιας και Β’βάθμιας εκπαίδευσης και τα τεστ αυτοδιάγνωσης έδωσε στη δημοσιότητα την Κυριακή το υπουργείο Παιδείας ενόψει της επαναλειτουργίας Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων τη Δευτέρα. 

1) Ποια σχολεία θα λειτουργούν δια ζώσης από τη Δευτέρα 10/5;

Από τη Δευτέρα 10 Μαΐου επαναλειτουργούν δια ζώσης τα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά  και Γυμνάσια, και συνεχίζουν τη λειτουργία τους τα Λύκεια και τα σχολεία ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων. 

2) Ποια μέτρα πρόληψης και προστασίας από τον κορωνοϊό έχουν ληφθεί για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών δομών; 

Προβλέπεται η εφαρμογή όλων των προηγούμενων μέτρων προστασίας και πρόληψης, όπως:

– η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, 

– τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών, 

– οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες, 

– η χρήση αντισηπτικών, 

– οι σχολαστικοί καθαρισμοί, 

– οι τακτικοί αερισμοί των χώρων, ειδικότερα τώρα που και ο καλός καιρός βοηθά,

– τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ προστίθεται, στα ήδη ισχύοντα, άλλο ένα σημαντικό, προληπτικό μέτρο: η διενέργεια αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου για κάθε μαθητή, εκπαιδευτικό, διοικητικό και λοιπό προσωπικό των σχολείων, για να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας. 

3) Είναι υποχρεωτικά τα τεστ;

Τα τεστ είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την προσέλευση μαθητών, εκπαιδευτικών, διοικητικού και λοιπού προσωπικού στο σχολείο, και πρέπει να γίνονται πριν την έναρξη των μαθημάτων τη Δευτέρα και την Πέμπτη. Ως προς τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η διενέργεια self-test είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό ενώ υπάρχει ισχυρή σύσταση για τη διενέργεια του τεστ στους μαθητές.

4) Πώς γίνεται η προμήθεια των τεστ;

Βάσει του ΑΜΚΑ τους, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί προμηθεύονται δωρεάν τεστ από το φαρμακείο. Για τους ανήλικους μαθητές, τα τεστ παραλαμβάνουν γονείς και κηδεμόνες με τον ΑΜΚΑ των μαθητών. Από τη Δευτέρα 10/5 έως την Τετάρτη 12/5, προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός και η επιβάρυνση στα φαρμακεία, θα διατεθούν δύο self-test σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και προσωπικό των σχολείων, για να υποβληθούν στον έλεγχο της Πέμπτης 13/5, αλλά και της ερχόμενης Δευτέρας 17/5. Υπενθυμίζεται ότι η δωρεάν διάθεση self-tests από τα φαρμακεία γίνεται μόνο κατά τις εργάσιμες μέρες και ώρες, ώστε κατά τις διημερεύσεις και διανυκτερεύσεις να μπορούν να εξυπηρετούν έκτακτες ανάγκες.

5) Είναι δύσκολη η διαδικασία του τεστ;

Το self-testing είναι μία διαδικασία εύκολη και απλή, μία διαδικασία που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες για τη λειτουργία των σχολείων. Το τεστ είναι ρινικό και όχι ρινοφαρυγγικό ή στοματοφαρυγγικό, και ο στυλεός πρέπει να μπει στη μύτη απαλά και να περιστραφεί αρκετές φορές. Έχει αποσταλεί στα φαρμακεία και δοθεί στη δημοσιότητα επεξηγηματικό υλικό καθώς και σχετικό βίντεο για κατατοπιστική ενημέρωση όλων (https://self-testing.gov.gr).

Τα βήματα είναι τα εξής:

1. Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές, εκπαιδευτικοί και προσωπικό των σχολείων παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ τους.

2. Οι μαθητές/ εκπαιδευτικοί κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. Άρα το πρώτο τεστ μπορεί να γίνει σήμερα ή αύριο το πρωί.

3. Γονείς, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, στην οποία εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

Για την απόρριψη των υλικών μετά τη διενέργεια των self-test:

Αν το τεστ είναι αρνητικό: Απορρίπτεται στον κοινό κάδο απορριμμάτων.

Αν το τεστ είναι θετικό: Απορρίπτεται επίσης στον κοινό κάδο απορριμμάτων, αλλά μέσα σε δυο σακούλες καλά κλεισμένες. 

Τα απόβλητα των self-test δεν τοποθετούνται στους μπλε κάδους ανακύκλωσης και δεν απορρίπτονται στις αποχετεύσεις.

6) Τι γίνεται αν το self-test είναι αρνητικό;

1. Για τους μαθητές, εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr. Οι μαθητές φέρουν τη σχολική κάρτα μονίμως μαζί τους. Επιδεικνύουν την εκάστοτε κάρτα στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης.

2. Για τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό των σχολείων, εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr.

3. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, οι υπόχρεοι και οι γονείς/κηδεμόνες μπορούν να γράφουν χειρόγραφη δήλωση που περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.

7) Τι γίνεται αν το self-test είναι θετικό;

1. Για τους μαθητές, δηλώνεται το θετικό αποτέλεσμα στη σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, με την οποία μπορούν να μεταβούν σε δημόσια δομή για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test. 

2. Για τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό των σχολείων, εκδίδεται η δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, με την οποία μπορούν να μεταβούν σε δημόσια δομή για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test.

Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr.

3. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί/προσωπικό λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και επιστρέφουν στο σχολείο.

8) Έχουν δοθεί οδηγίες για την κάλυψη της ύλης;

Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εκδίδει κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς μας σχετικά με την κάλυψη της ύλης και για την Πρωτοβάθμια και για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δεδομένης της προηγούμενης αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας. Παράλληλα, από το ΙΕΠ σε συνεργασία με το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, έχουν δοθεί οδηγίες για την ενίσχυση της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής των παιδιών κατά την επιστροφή στο σχολείο στην περίοδο της πανδημίας.

9) Οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί/μαθητές πρέπει να κάνουν τεστ;

Ναι. 

10) Οι μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες οφείλουν να πηγαίνουν στο σχολείο με φυσική παρουσία;

Εξακολουθεί να ισχύει η πρόβλεψη που ίσχυε και στο παρελθόν ότι οι μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή που συνοικούν με άτομα τα οποία ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν από το σχολείο τους να συμμετέχουν σε διαδικτυακά τμήματα. 

πηγή



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ!