Οι influencers μόλις την πάτησαν: η έρευνα που τους ταπεινώνει και απειλεί τα έσοδά τους

Πριν από 15-20 χρόνια περιμέναμε την ανάπτυξη του διαδικτύου για να έχουμε μεγαλύτερη πρόσβαση στην αλήθεια. Περιμέναμε το διαδίκτυο ώστε η αλήθεια να είναι πάντα διαθέσιμη. Μόνο που η αλήθεια δεν είναι η μοναδική εκδοχή. Μαζί της ήρθαν και μια πλειάδα από ψέματα. Τα κατά το κοινώς λεγόμενα fake news. Πλέον, ακόμα κι αν σου παρουσιάσουν την αλήθεια, δεν θα είσαι σίγουρος πως ισχύει. Ίσως και να προτιμήσεις υποσυνείδητα το ψέμα, γιατί είναι πιο βολικό. Το fake είναι μια φιλοσοφία του διαδικτύου που έχει περάσει και στο εμπορικό του κομμάτι.

Τη σήμερον ημέρα όλο το μάρκετινγκ περνάει σε σχεδόν απόλυτο βαθμό μέσω του influencing. Μέσα από πρόσωπα που προκαλούν πολύ μεγαλύτερο engagement στον καταναλωτή απ΄ό,τι ένα απρόσωπο brand. Μόνο που αυτά τα πρόσωπα δεν περιορίζονται στον πραγματικό κόσμο.

Είναι κάτι που ξεκίνησε ως μια μορφή installation με το virtual model Shudu που γνωρίζει επιτυχία στο Instagram και αυτό το παράδειγμα άνοιξε το δρόμο σε μια σειρά από διαφημιστικές για να φτιάξουν κι άλλα προφίλ εικονικών προσώπων. Πολύ γρήγορα αυτά τα πρόσωπα άρχισαν να έχουν μερίδιο στην διαφήμιση και μάλιστα με πολύ καλύτερο ποσοστό engagement από το κοινό τους.

Η Κορεάτισσα Imma και η Lil Miquela είναι δύο ακόμα παραδείγματα που έχουν αποκτήσει μεγάλη απήχηση. Είναι τέτοιες περιπτώσεις που οδήγησαν στο συμπέρασμα της έρευνας της HypeAuditor ότι τα εικονικά προφίλ στο Instagram έχουν τριπλάσιο βαθμό δέσμευσης σε σχέση με τα αληθινά.

Κι όπως φαίνεται στα ακόλουθα γραφήματα, αυτή η επιτυχία συμβαίνει έχοντας πολύ μικρότερη συχνότητα αναρτήσεων.

Κάθε εικονικό προφίλ ποστάρει 4 φορές λιγότερο από έναν πραγματικό influencer.

Τα στοιχεία αυτά έχουν πολύ μεγαλύτερη βάση σε προφίλ που ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο ακόλουθων.

Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως κάποια απ΄αυτά τα προφίλ είναι εμφανώς cgi. Σε κάποιες αναρτήσεις είναι ξεκάθαρο στον ακόλουθο, ακόμα κι αν δεν έχει διαβάσει σχετικά άρθρα. Δηλαδή τα εικονικά πρόσωπα έχουν συνειδητά μεγαλύτερη απήχηση από το κοινό τους. Κι αυτό δείχνει πολλά για το που μπορεί να οδηγηθεί ο άνθρωπος σε επίπεδο εξατομίκευσης και εικονικής εμβύθισης. Ειδικά από τη στιγμή που έχουμε δει τη μεγάλη ανάπτυξη των deepfakes, των βίντεο που έχουν παραχθεί μέσα από υπολογιστή και απεικονίζουν πραγματικά πρόσωπα να λένε πράγματα που δεν έχουν πει στην πραγματικότητα.

Δείτε μερικά από τα πιο γνωστά εικονικά προφίλ.

View this post on Instagram

Look at @bermudaisbae's last post 4 a 😱 moment 😂

A post shared by Miquela (@lilmiquela) on Dec 3, 2019 at 11:39am PST

View this post on Instagram

Shudu x @harpersbazaararabia . . Shudu wearing the absolutely stunning @laviebyck gown, digitised by the supremely talented @vas3dfashion !! . . Read the full article featuring an special interview with Shudu herself! Written by the amazing @noir.renaissance who we’re working with to create Shudu’s story!! . . What a privilege to be featured in this article alongside some of the most prominent virtual models/influencers in this blossoming industry! . . #3Dart #3D #virtualinfuencer #digitalmodel #harpersbazaar

A post shared by Shudu (@shudu.gram) on Nov 7, 2019 at 7:18am PST

View this post on Instagram

なんとなく可愛かった店名の看板😛 DRA😸 #DRA #なにかとれたのかな? #そういう名前? #結構前だったかなぁ #スウェットしわしわ #しかもなんかこぼしてる笑

A post shared by imma (@imma.gram) on Dec 1, 2019 at 10:49pm PST

 

The post Οι influencers μόλις την πάτησαν: η έρευνα που τους ταπεινώνει και απειλεί τα έσοδά τους appeared first on Peoplegreece.com.



πηγή