Η Πανεπιστημίου έγινε Μαϊάμι με τους φοίνικες. Τι άλλαγές έφερε ο Μεγάλος Περίπατος


Όπως φαίνεται από τις εικόνες που δημοσιεύει το πρακτορείο Ευρωκίνηση, αρκετοί ήταν εκείνοι που από το πρωί της Παρασκευής, ενώ περπατούσαν, σταματούσαν για να δουν τις εργασίες που έχουν γίνει μέχρι τώρα ενώ κάποιοι άλλοι φωτογράφιζαν τις ζαρντινιέρες και τα δέντρα που δίνουν άλλη όψη σε έναν από τους πλέον πολυσύχναστους δρόμους της Αθήνας.

Υπενθυμίζεται πως η εικόνα της Πανεπιστημίου άλλαξε από τις 14 Ιουνίου, με τη δημιουργία ενός ασφαλούς και σύγχρονου ποδηλατόδρομου μήκους 900 μέτρων, ο οποίος καλύπτει μία από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας. Παράλληλα, διαμορφώνεται ένας εντυπωσιακός πεζόδρομος, που καλύπτει δύο από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας, μήκους 900 μέτρων και συνολικής έκτασης 7.000 τ.μ.

Αναλυτικότερα, όσα αλλάζουν στην Πανεπιστημίου:

    Δημιουργείται ένας σύγχρονος και ασφαλής ποδηλατόδρομος, μήκους 900 μέτρων, κατασκευασμένος με υλικά τελευταίας τεχνολογίας και με πλήρη σήμανση σε όλο το μήκος της οδού, που καλύπτει μία από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας.
    Διαμορφώνεται ένας εντυπωσιακός πεζόδρομος, που καλύπτει δύο από τις υφιστάμενες λωρίδες κυκλοφορίας. Ένας πεζόδρομος μήκους 900 μέτρων και συνολικής έκτασης 7.000 τ.μ. στον οποίο θα τοποθετηθούν παγκάκια, φυτά και περισσότερες από 250 ζαρντινιέρες.
    Δημιουργείται μία λωρίδα αποκλειστικής χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, σε μία από τις υφιστάμενες λωρίδες. Στόχος της οποίας είναι να μειώσει σημαντικά το χρόνο της διαδρομής των Μέσων, να αυξήσει τον αριθμό των δρομολογίων τους και να μειώσει τον αριθμό των επιβατών ανά δρομολόγιο. Είναι χαρακτηριστικό, ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΜΠ, η αύξηση της μέσης ταχύτητας των ΜΜΜ, ξεπερνά το 25% .
    Τα ΙΧ οχήματα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν σε δύο ελεύθερες λωρίδες, απαλλαγμένες από την παράνομη στάθμευση.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του δήμου Αθηναίων, «η οδός Πανεπιστημίου, στη νέα μορφή της, αποτελεί έναν από τους πιο ισχυρούς συνδετικούς κρίκους στην αλυσίδα του Μεγάλου Περιπάτου αλλά και της μεγάλης ποδηλατικής διαδρομής που δημιουργείται για πρώτη φορά στην Πρωτεύουσα. Σε όλα τα σημεία που γίνονται παρεμβάσεις για τον Μεγάλο Περίπατο θα υπάρχει Δημοτική Αστυνομία και Τροχαία για να ενημερώνει και να διευκολύνει οδηγούς και πεζούς με οδηγίες και συστάσεις.

Οπως επισημαίνεται, όλες οι παρεμβάσεις στις οποίες προχωρά ο Δήμος Αθηναίων για τον Μεγάλο Περίπατο έχουν πιλοτικό χαρακτήρα και γίνονται με σταδιακό τρόπο. Κι αυτό προκειμένου να τεθούν σε μια πραγματική, ζωντανή δημόσια διαβούλευση ώστε το επόμενο διάστημα, όπου χρειαστεί, να υπάρξουν βελτιώσεις και να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για την καθημερινότητα στην πόλη μας»

Έτσι είναι το «νέο» Σύνταγμα – Οι αλλαγές που έγιναν

Από τις αρχές της εβδομάδας ο «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας», επεκτάθηκε κάτω από την Πλατεία Συντάγματος, με νέες πεζοδρομήσεις οι οποίες δημιουργούν περισσότερο χώρο για πεζούς και ποδήλατα. Παράλληλα, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, οι στάσεις των λεωφορείων και των τρόλεϊ έχουν μετακινηθεί πιο μέσα προς τον δρόμο.

Πλέον η οδός διαθέτει  τρεις λωρίδες για Ι.Χ. και μία για λεωφορεία, ενώ η παραδοσιακή πιάτσα των ταξί στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος θα μεταφερθεί στην οδό Όθωνος.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του δήμου Αθηναίων με αυτές τις ρυθμίσεις, η κυκλοφοριακή λειτουργία δεν μεταβάλλεται, ενώ διασφαλίζεται η ροή των οχημάτων που εισέρχονται από τις οδούς Σταδίου και Βασ. Γεωργίου Α’, προς την οδό Φιλελλήνων, με δυνατότητα δεξιάς στροφής προσ την οδό Μητροπόλεως και αριστερής στροφής προς την οδό Όθωνος, όπως ακριβώς και σήμερα.Στην παρούσα φάση, από αυτό το οδικό τμήμα θα μπορούν να διέρχονται και να κάνουν στάση για επιβίβαση και αποβίβαση τόσο τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ όσο και τα ταξί. Η Τροχαία και η Δημοτική Αστυνομία θα φροντίσουν για τον συστηματικό έλεγχο της στάσης και της στάθμευσης, στο σύνολο των οδών της περιοχής. Οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στην κάτω πλευρά της Πλατείας Συντάγματος, εκτός από την απόδοση σημαντικού χώρου στους πεζούς, θα διευκολύνουν επίσης την διέλευση από την οδό Ερμού προς το κέντρο της Πλατείας, αφού η διάβαση των πεζών θα έχει μικρότερο μήκος.

πηγή



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ!