LIVING

Φρένα, λάστιχα, σέλα: Όσα σημεία πρέπει να ελέγξεις πριν ανέβεις στο ποδήλατο

Γράφει: Bizznews.gr

Συνεργάστηκε ο Χρήστος Αντωνίου, studio one trainer, υπεύθυνος ποδηλασίας (www.studione.gr).

«Το δυσκολότερο στο ποδήλατο είναι να πάρεις την απόφαση να ανέβεις στη σέλα! Μετά όλα θα έρθουν φυσικά, αρκεί να ελέγξεις τα παρακάτω σημεία, τόσο για τη λειτουργικότητα του ποδηλάτου όσο και για την ασφάλειά σου» προτείνει ο προπονητής ποδηλασίας John Morgan.

Διάβασε επίσης: 3 τρόποι να μεταμορφώσεις τη μετακίνηση με το ποδήλατο σε σούπερ άσκηση για το σώμα σου


  • Φρένα: Πριν ξεκινήσεις, σφίξε τα φρένα και μετά άφησέ τα. Τώρα κάνε μια δυνατή πεταλιά. Αν κάποιο από τα λάστιχα τρίβεται στο τακάκι του φρένου, ίσως χρειάζεται προσαρμογή.
  • Ύψος τιμονιού: Για να κάνεις βόλτες με το ποδήλατο ή για να πηγαίνεις στη δουλειά, το ύψος του τιμονιού θα πρέπει να είναι περίπου όσο και της σέλας. Η πλάτη σου θα πρέπει να είναι σκυφτή ή καμπουριασμένη και τα χέρια σου ελαφρώς λυγισμένα.
  • Λάστιχα: Έλεγχε κάθε φορά τον αέρα στα λάστιχα. Αν δεν είναι όσο φουσκωμένα πρέπει, θα είναι πιο δύσκολη η ποδηλασία, ενώ αν έχουν περισσότερο αέρα, θα έχεις περισσότερες αναταράξεις.
  • Αλυσίδα: Η αλυσίδα είναι η μηχανή του ποδηλάτου σου. Βεβαιώσου ότι είναι πάντα λαδωμένη. Μια στεγνή, σκουριασμένη αλυσίδα θα σε κουράζει όταν ποδηλατείς και θα φθαρεί πολύ πιο γρήγορα.
  • Σέλα: Για να έχεις όλα τα οφέλη της ποδηλασίας χωρίς να καταπονείς τα ισχία και τα γόνατά σου, θα πρέπει να ρυθμίσεις σωστά τη σέλα. Το σωστό ύψος προκύπτει όταν τα γόνατά σου είναι ελαφρώς λυγισμένα (περίπου 25 μοίρες) με το πετάλι στο χαμηλότερο σημείο. Αν είναι τεντωμένα ή λυγίζουν περισσότερο, άλλαξε τη θέση της.

Διάβασε επίσης: Ποδήλατο + Pilates, μποξ + yoga, τρέξιμο + …; Να ποιες ασκήσεις πρέπει να συνδυάζεις για MAXIMUM αποτέλεσμα στο σώμα!


πηγή