LIVING

Τι είναι το πλάνο Carb cycling ή κύκλος υδατανθράκων

Γράφει: Bizznews.gr

Συνεργάστηκε ο Γιώργος Γιούλ Ρωμηός, personal trainer-διατροφολόγος.

▶Τι είναι: Ο κύκλος υδατανθράκων περιλαμβάνει το μοίρασμα της πρόσληψης υδατανθράκων σε μια συγκεκριμένη περίοδο, συνήθως μία εβδομάδα, εναλλάσσοντας μεταξύ ημερών χαμηλής πρόσληψης υδατανθράκων, μέτριας και υψηλής. Τρώγοντας με αυτό τον τρόπο, χειραγωγείς την αποθήκευση του γλυκογόνου των μυών έτσι ώστε να προωθείς το μεταβολισμό του αποθηκευμένου λίπους τις ημέρες χαμηλής πρόσληψης υδατανθράκων, που πρέπει να είναι περισσότερες από τις μέρες υψηλής πρόσληψης.

Ταυτόχρονα, έχεις θετικό αποτέλεσμα και από την ιδιότητα των υδατανθράκων να επαναφέρουν και να χτίζουν τους μυς τις μέρες μέτριας και υψηλής πρόσληψης. Το καθαρό αποτέλεσμα είναι τα χαμηλότερα επίπεδα γλυκογόνου για κάποιες μέρες (χαμηλή πρόσληψη). Αυτό θα ωθήσει την ικανότητα καύσης λίπους στον οργανισμό σου – που μπορεί να αυξηθεί ακόμα περισσότερο με την κατάλληλη προπόνηση, HIIT αερόβια ή προγράμματα με το βάρος του σώματος.

▶Πώς να το κάνεις: Μία τυπική εβδομάδα δίαιτας με κύκλο υδατανθράκων μπορεί να περιλαμβάνει μία μέρα υψηλής πρόσληψης, με 4 ή περισσότερες μέρες χαμηλής πρόσληψης και μία ή δύο μέτριας. Το «κλειδί» είναι να μειώσεις τόσο πολύ τους υδατάνθρακες τις μέρες χαμηλής πρόσληψης ώστε να αυξηθεί ο μεταβολισμός του λίπους, ο οποίος με τον καιρό θα γίνει πιο αποτελεσματικός.


ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: 7 τροφές να φας αν έχεις στομαχικές διαταραχές

Αν αποφασίσεις να ακολουθήσεις αυτή την τεχνική, συστήνεται μια σταδιακή μείωση των υδατανθράκων. Μια μείωση σε ποσοστό 33-50% από την ποσότητα που τρως συνήθως είναι μια καλή αρχή. Μετά από 1-2 εβδομάδες, ή αν δεις το σώμα σου να έχει σταματήσει να ανταποκρίνεται στη μειωμένη πρόσληψη, διάλεξε δύο τυχαίες μέρες μέσα στην εβδομάδα και μείωσε τους υδατάνθρακες σε 50-75 γρ. τη μέρα.

Η καλύτερη μέρα για να ξεκινήσεις είναι μια μέρα ξεκούρασης. Οι ακόλουθοι αυτού του πρωτοκόλλου συνήθως προγραμματίζουν τις ημέρες με πολλούς υδατάνθρακες ώστε να συμπέσουν με τα πιο έντονα προγράμματα άσκησης, όταν έχουν αυξημένες απαιτήσεις ενέργειας ή ανάκαμψης.

▶Να το κάνεις; Αν δε βρίσκεις ρεαλιστικό να ακολουθείς διαρκώς μια διατροφή με λίγους υδατάνθρακες και πολλά λιπαρά ή αν θεωρείς περιοριστικό το χρονοδιάγραμμα θρεπτικών συστατικών στην καθημερινότητά σου. Είναι γνωστή μέθοδος μοντέλων για να μειώσουν το λίπος πριν από την εμφάνισή τους σε κάποιο σόου ή αθλητών πριν από κάποιον αγώνα.


πηγή