Βολές πανεπιστημιακών κατά Γαβρόγλου: Οδηγεί τους απόφοιτους στην ανεργία

Την αντίδραση των πανεπιστημιακών, των εκπαιδευτικών και των δικηγόρων προκαλούν οι αλλαγές στην Παιδεία που φέρνει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου για τις συνενώσεις των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια αλλά και την αλλαγή του συστήματος για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας το ”Εθνος”, οι σφοδρές αντιδράσεις αφορούν κυρίως στις αλλαγές του χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης, από τον οποίο εξαφανίζονται τα ΤΕΙ.

Οι πανεπιστημιακοί υπογραμμίζουν ότι όλα έγιναν πρόχειρα και βιαστικά, γεγονός το οποίο θα λειτουργήσει καταστροφικά για το μέλλον της νέας γενιάς. Επισημαίνουν ότι η «μέσα σε μια νύχτα» πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ είναι τεχνητή, καθώς δεν έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητες προϋποθέσεις (υποδομές, προσωπικό, προγράμματα σπουδών, προϋπολογισμοί), κάτι που δεν μπορεί να γίνει μέχρι τον Σεπτέμβριο, µε την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς.

Χθες οι εκπρόσωποι των πολυτεχνικών σχολών της χώρας άνοιξαν «πυρ ομαδόν» κατά του υπουργείου Παιδείας, καταγγέλλοντας ότι ξαφνικά αποφασίστηκε η ίδρυση 36 νέων τμημάτων μηχανικών, σε ένα επάγγελμα, δηλαδή, που υποφέρει από την ανεργία, η οποία έχει φτάσει στο 40%, και του οποίου οι απόφοιτοι μεταναστεύουν προς αναζήτηση εργασίας. Οι εκπρόσωποι των πολυτεχνείων υποστήριξαν ότι το υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε μαζική «παραγωγή» πανεπιστημιακών Τμημάτων Μηχανικών, οδηγώντας µε βεβαιότητα το σύνολο των αποφοίτων τους σε συνθήκες ακόμα μεγαλύτερης ανεργίας και ετεροαπασχόλησης. Υπογράμμισαν, επίσης, ότι παραβιάζονται βασικές ακαδημαϊκές αρχές, µε τη συστηματική οικειοποίηση ονομασιών σημερινών πανεπιστημιακών γνωστικών αντικειμένων, χωρίς τις ανάλογες προϋποθέσεις.

Η Σύγκλητος του ΕΜΠ θεωρεί ότι οι προωθούμενες ρυθμίσεις µε το νομοσχέδιο υποθηκεύουν το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης της χώρας για τις επόμενες δεκαετίες. Οδηγούν τους αποφοίτους μηχανικούς σε δυσβάστακτες εργασιακές συνθήκες, αποσυνδέουν τη μόρφωση από το επάγγελμα, ενώ εντείνουν την κατηγοριοποίηση και την πολυδιάσπαση των ειδικοτήτων του μηχανικού.

«Δεν μπορεί όλα τα πολυτεχνεία της χώρας να έχουν άδικο και να έχουν δίκιο οι συντάκτες του νομοσχεδίου» τόνισε χθες ο πρύτανης του ΕΜΠ, Γιάννης Γκόλιας, για να συµπληρώσει ότι στο ΕΜΠ οι υποδομές για μια πολυτεχνική σχολή αξίζουν 2 δισ. ευρώ. «Ο υπουργός Παιδείας βιάζεται να κάνει όλα τα ΤΕΙ πανεπιστήμια για να προλάβει το μηχανογραφικό δελτίο και να πει το καλοκαίρι ότι έβαλε τα όλα τα παιδιά στο πανεπιστήμια. Το πανεπιστήμιο, όμως, θα είναι εκεί;» δήλωσε ο κοσμήτορας της Πολυτεχνικής Σχολής της Πάτρας, Δημήτρης Ματαράς.

Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για την ίδρυση νέας Νομικής Σχολής στην Πάτρα προκάλεσε την αντίδραση των υπολοίπων Νομικών Σχολών της χώρας, καθώς, όπως υποστηρίζουν, η ίδρυση ακαδημαϊκών ιδρυμάτων πρέπει να γίνεται µε τρόπο ορθολογικό και να ανταποκρίνεται σε ακαδημαϊκά και εκπαιδευτικά κριτήρια, στο πλαίσιο ενός σχεδιασμού για τον χάρτη της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα. Για το ίδιο θέμα αντιδρούν και οι δικηγόροι. Η συντονιστική επιτροπή των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος, σε ανακοίνωσή της, επανέλαβε την αντίθεσή της στην ίδρυση τέταρτης Νομικής Σχολής, χωρίς προηγούμενη μελέτη και διαβούλευση µε την ακαδημαϊκή και νομική κοινότητα.

«Η ίδρυση ακαδημαϊκών ιδρυμάτων πρέπει να γίνεται µε τρόπο ορθολογικό και να ανταποκρίνεται σε ακαδημαϊκά και εκπαιδευτικά κριτήρια στο πλαίσιο ενός συνολικού σχεδιασμού για τον χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα» αναφέρει. Για τον λόγο αυτό, πολλοί δικηγορικοί σύλλογοι έχουν κηρύξει αποχή από τα καθήκοντά τους.

Στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, η Σύγκλητος ζητά την απόρριψη της ενσωμάτωσης της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, την ίδρυση πολυτεχνικής σχολής µε έδρα την Τρίπολη και τη μετεξέλιξη του ήδη υπάρχοντος Τµήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών σε πενταετούς φοίτησης.

Αντιδράσεις υπάρχουν και στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης, μετά την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην αυτόνομη πανεπιστημιοποίηση του ΤΕΙ του νησιού, µε την ονομασία Μεσογειακό Πανεπιστήμιο Κρήτης. Όσον αφορά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, χθες η Μαθηματική Εταιρεία ζήτησε να αποσυρθεί το σχέδιο νόμου. Αναφερόμενη στην ύλη του µαθήματος, τονίζουν ότι τα μαθηματικά που σήμερα είναι εργαλείο αναγκαίο για τους φοιτητές των Ιατρικών Σχολών έχουν αφαιρεθεί από την εξεταστέα ύλη των υποψηφίων των Ιατρικών Σχολών και των Παιδαγωγικών Τμημάτων, και ότι αργά και σταθερά εξαφανίζονται από την ύλη του λυκείου.

 

 ΕΘΝΟΣ

πηγή