Το Φεστιβάλ Καλαμάτας άντεξε κόντρα στη συγκυρία

Φωτογραφία του Νίκου Ηλιόπουλου από την έκθεση στο Μέγαρο Χορού Καλαμάτας στο φετινό 21ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού της πόλης.


Είκοσι φωτογραφίες του Νίκου Ηλιόπουλου με θέμα την περσινή παρουσίαση σε δημόσιους χώρους της πόλης τού εργαστηρίου χορογραφίας «On the road» (παρουσιάζονταν στο φουαγιέ του Μεγάρου Χορού) έδωσαν μεταξύ άλλων το στίγμα του φετινού 21ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας (17-24/7). Ο χορός σαν μια μεγάλη γιορτή που δεν αφορά μόνο ειδικούς τους χορού αλλά όλο τον κόσμο! Αυτό ήταν εξάλλου και το μήνυμα του χορογραφικού εργαστηρίου «360 μοίρες» της Μαριέλας Νέστορα στο οποίο πήραν φέτος μέρος επαγγελματίες καλλιτέχνες του χορού, της μουσικής, του θεάτρου, σπουδαστές και ερασιτέχνες καθώς και άνθρωποι χωρίς προηγούμενη καλλιτεχνική εμπειρία. Η ανοιχτή τους παράσταση, μία ημέρα πριν από το φινάλε του φεστιβάλ, πήγε τους χορευτές αλλά και το κοινό σε μια ενδιαφέρουσα διαδρομή στην Καλαμάτα από τις Αποθήκες του Λιμενικού Ταμείου έως το Δημοτικό Πάρκο Σιδηροδρόμων.

Εντυπωσιακό ότι αν και το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας πραγματοποιήθηκε στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, αρκετά κοντά στις πρώτες κρίσιμες εβδομάδες, καμία παράστασή του δεν αναβλήθηκε. Υπήρξαν απώλειες με την έννοια ότι δεν ήρθε τόσος κόσμος όσο συνήθως, παρ’ όλα αυτά τα θέατρα ήταν γεμάτα και ο ενθουσιασμός όπως πάντα μεγάλος. Ερωτήματα υπάρχουν για το Μέγαρο Χορού Καλαμάτας, ένα επιβλητικό κτίριο που ανοίγει μόνο για τις παραστάσεις του φεστιβάλ, σχετικά με την ανάγκη και επιθυμία πολλών να λειτουργήσει σε όλη τη διάρκεια του χρόνου όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί να γίνει. Ως προς τις εκδηλώσεις του φεστιβάλ, υπάρχουν ελπίδες να επανενταχθεί σε πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, γεγονός που θα μπορέσει να εξασφαλίσει τη συνέχισή του.

Την «Κάρμεν» της Ντάντα Μάσιλο από τη Νότιο Αφρική χειροκρότησε θερμά το κοινό, άλλοι προτίμησαν το ποιητικό τοπίο της Ταϊβανέζας χορογράφου Ουέν Τσι Σου «Off the map» που αναζήτησε την ισορροπία ανάμεσα στο σώμα και την τεχνολογική φαντασία.

Οι Ιγκορ και Μορένο με την περφόρμανς τους «Idiot-Syncrasy» ενθουσίασαν τους θεατές στις δύο παραστάσεις τους στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Καλαμάτας, γιορτάζοντας στην ουσία την έννοια της περφόρμανς «ως μιας στιγμής κοινωνικής συνάντησης, στην οποία το κλειδί αποτελεί η παρουσίαση των θεατών». Η διαρκής, επαναλαμβανόμενη κίνηση, τα a cappella τραγούδια, τα παιχνίδια με το φως και το σκοτάδι, η με χιούμορ και τρυφερότητα χορογραφία όπως και η κοινή πρόποση ερμηνευτών και θεατών συνηγόρησαν στην πίστη των Ιγκορ και Μορένο ότι «οι αλλαγές έρχονται μόνο όταν επιμένεις».
Από τις ελληνικές παρουσίες, φέτος ξεχώρισε η πολυαναμενόμενη παράσταση «Relic» του σκηνοθέτη, κινηματογραφιστή και περφόρμερ Ευριπίδη Λασκαρίδη που σχολιάζει μακρινές αλλά και κοντινές αναμνήσεις προσώπων, αισθημάτων και αισθήσεων, ως αποτυπωμάτων μιας μακράς πορείας που αποστασιοποιείται από αυτά και συνεχίζει.

Παράλληλες εκδηλώσεις έγιναν και φέτος με προβολές στην παραλία μπροστά στο Elite, όπου δόθηκε κι ένα ανοιχτό πάρτι για όλους. Ενδιαφέρουσα επίσης η βραδιά προβολών σύγχρονης βιντεοτέχνης από το αρχείο του Φεστιβάλ Μηδέν στο Δημοτικό Πάρκο Σιδηροδρόμων. Μόνο ο κόσμος του χορού θα μπορούσε να μας στείλει ένα τέτοιο μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας.

To διαβάσαμε στο kathimerini.gr.



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ!