Οι νέες ταινίες της εβδομάδας

Ξεκινησαν απο εχθές στις κινηματογραφικές αίθουσες.


H απόφαση (Krigen) ***
Σκηνοθεσία: Τομπίας Λίντχολμ
Παίζουν: Πίλου Άσμπεκ, Τούβα Νοβότνι, Νταρ Σαλίμ, Σόρεν Μάλινγκ

Ο διοικητής μιας δανέζικης στρατιωτικής βάσης στο Αφγανιστάν θα πάρει μια δύσκολη απόφαση στη διάρκεια μιας μάχης και αυτή θα επηρεάσει τη ζωή του τόσο στη βάση όσο και πίσω στην πατρίδα του.

Ο Τομπίας Λίντχολμ, σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Πειρατεία στον Ωκεανό» και συν-σεναριογράφος στο «Κυνήγι» του Τόμας Βίντερμπεργκ αλλά και στην καινούργια του ταινία «The Commune», κάνει σχεδόν το αντίθετο από ένα πολεμικό δράμα στην «Απόφαση». Ναι, το πρώτο μισό της ταινίας αντιπαραβάλλει τη ζωή του κεντρικού του ήρωα στη στρατιωτική του βάση στο Αφγανιστάν με αυτή της οικογένειάς του στη Δανία και, ναι, νωρίς στο φιλμ μια σκηνή μάχης δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από μια χολιγουντιανή περιπέτεια στο μέτωπο. Όμως το φιλμ του Λίντχολμ δεν έχει να κάνει με ηρωικά κατορθώματα ή με εύκολα αντιπολεμικά κηρύγματα, αλλά μιλά με εξαιρετικά ενδιαφέροντα τρόπο για μια σειρά από ηθικά διλήμματα και με τον τρόπο που μια ολόκληρη κοινωνία διαχειρίζεται την εμπλοκή της σε έναν πόλεμο στον οποίο δεν έχει κανένα λόγο να συμμετάσχει. Στην παράδοση (πλέον) του δανέζικου σινεμά, «η Απόφαση» χτίζει πάνω σε μια σειρά καλοδουλεμένους και πειστικούς χαρακτήρες ένα δράμα γεμάτο δύσκολα ηθικά ερωτήματα και για το τι κάνει κάποιον ήρωα ή εγκληματία, για τη συνολική και ατομική ευθύνη, για το παράλογο του πολέμου και για τα θύματά του, όχι μόνο στο πεδίο των μαχών.


Η κυρία και το φορτηγάκι (The Lady in the Van) **
Σκηνοθεσία: Νίκολας Χάιτνερ
Παίζουν: Μάγκι Σμιθ, Άλεξ Τζένινγκς, Τζέιμς Κόρντεν, Ντομινίκ Κούπερ, Τζιμ Μπρόαντμπεντ

Μια εκκεντρική γεμάτη μυστικά ηλικιωμένη γυναίκα που ζει σε ένα φορτηγάκι, θα μετακομίσει στην αυλή του θεατρικού συγγραφέα Άλαν Μπένετ για μερικές μέρες και θα καταλήξει να μείνει εκεί 15 μέρες.

Βασισμένο σε μια (σχεδόν ολοκληρωτικά) αληθινή ιστορία, το φιλμ του Νίκολας Χάιτνερ μεταφέρει στην οθόνη το βιβλίο του Άλαν Μπένετ, ενός από τους πλέον αναγνωρισμένους θεατρικούς συγγραφείς της Μεγάλης Βρετανίας, δίνοντας στη Μάγκι Σμιθ ένα ρόλο που μοιάζει πρόκληση για κάθε ηθοποιό. Η παράξενη αυτή γυναίκα που μοιάζει να έχει γεννηθεί στη φαντασία ενός συγγραφέα αλλά που ήταν απόλυτα αληθινή, θα ήταν ένας δύσκολος χαρακτήρας να μεταφερθεί στο σινεμά από κάποιον άλλον – ακόμη και η ερμηνεία της Σμιθ μοιάζει μερικές φορές μια συλλογή από εκκεντρικότητες και τικ. Όμως η τρυφερή ατμόσφαιρα, «η καθώς πρέπει» σκηνοθεσία κι ένα γλυκόπικρο χιούμορ που διαπερνά το φιλμ το καθιστούν τρυφερό κι εντέλει απρόσμενα χαριτωμένο.


Πέρα από τα βουνά (Mountains May Depart) **
Σκηνοθεσία: Ζία Ζανγκέ
Παίζουν: Ζάο Τάο, Ζανκ Γι, Λιανγκ Γιν Ντονγκ, Ντονγκ Ζιγιάν, Σίλβια Τσανγκ

Η ιστορία μιας γυναίκας, των δύο ανδρών που είναι ερωτευμένοι μαζί της και του γιου της που θα μετακομίσει στην Αυστραλία όταν μεγαλώσει, σε ένα φιλμ που διατρέχει δεκαετίες και χαρακτήρες.

Το φιλμ του Ζία Ζανγκέ διαδραματίζεται σε τρεις διαφορετικούς χρόνους, στο 1999, το 2014 και 2025, θέλοντας να κάνει ένα ψηφιδωτό όχι μόνο μιας Κίνας που αλλάζει, αλλά κυρίως των ανθρώπων της και της συμπεριφοράς τους, των σχέσεών τους, της νοοτροπίας τους, της ζωής τους. Φιλόδοξο και συχνά θεαματικό, το φιλμ του Ζανγκέ είναι αναμφίβολα το έργο ενός σπουδαίου σκηνοθέτη, που ξεκινά θεαματικά με μια ομάδα Κινέζων να χορεύει το «Go West» των Ρet Shop Boys, δείχνοντας πως δεν φοβάται τους συμβολισμούς. Στην πορεία όμως, μέσα από έναν καταιγισμό γεγονότων, το focus του φιλμ θα χαθεί και το δράμα θα αγγίξει σχεδόν τη σαπουνόπερα. Κι ένα φινάλε που είναι αναμφίβολα εξαιρετικό, δεν είναι αρκετό για να διασώσει μια ταινία που θα μπορούσε να είναι σπουδαία.


Μια ανάσα (Ein Atem) **
Σκηνοθεσία: Κρίστιαν Τσούμπερτ
Παίζουν: Γιόρντις Τρίμπελ, Χαρά Μάτα Γιαννάτου, Μπέντζαμιν Σάντλερ, Αποστόλης Τότσικας, Ακύλας Καραζήσης

Η Ελληνίδα Έλενα μετακομίζει στη Γερμανία σε αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής και γίνεται νταντά της μικρής Λότε. Μια μέρα το κορίτσι θα εξαφανιστεί και η Έλενα θα βρεθεί να καταζητείται.

Ο Γερμανός Κρίστιαν Τσούπερτ κάνει με το «Μια ανάσα» ένα ψυχολογικό θρίλερ που ενδιαφέρεται για την αγωνία και το σχήμα του κινηματογραφικού είδους που υπηρετεί, μα που στην ουσία είναι περισσότερο ένας σχολιασμός πάνω στην οικονομική και κοινωνική συγκυρία της Ευρώπης. Ακούγεται εξαιρετικά ενδιαφέρον σαν ιδέα και ως επί το πλείστον κατορθώνει να κάνει πράξη τα όσα θέτει ως στόχο, ακόμη κι αν δεν κατορθώνει να πάει πολύ πιο πέρα από τα προφανή. Ακόμη κι έτσι όμως αυτή η ελληνογερμανική συμπαραγωγή λειτουργεί πάνω σε μια έξυπνη ιδέα και προσφέρει μια διαφορετική ματιά πάνω στην απεικόνιση της «κρίσης» στο σινεμά.


Ακόμη

>> Το κλασικό βιβλίο της Τζέιν Οστιν βρίσκει μια ριζικά ανατρεπτική ανάγνωση στο «Περηφάνια και ροκατάληψη και ζόμπι» (Pride and Prejudice and Zombies)* ½ του Μπαρ Στιρς το οποίο βουτά στο αίμα τη ρομαντική ιστορία εποχής. Ναι, ακούγεται να έχει πλάκα και μερικές φορές έχει όντως, όμως το φιλμ δεν μπορεί να σταθεί στο ύψος των υποσχέσεων που αφήνει ο αληθινά απίθανος τίτλος. >>> Το πάντα Πο βρίσκει τον πατέρα του και ταξιδεύει σε έναν τόπο γεμάτο αραχτά αρκουδάκια τα οποία θα πρέπει να εκπαιδευτούν στις πολεμικές τέχνες, όταν ένας επικίνδυνος εχθρός νικά όλους τους πολεμιστές Kung fu της Κίνας. Όλα αυτά στο «Kung Fu Panda 3» των Αλεσάντρο Καρλόνι και Τζένιφερ Γιου. >>> Βασισμένο στην αληθινή ιστορία μιας διάσωσης του πληρώματος ενός τάνκερ στα ανοιχτά της Νέας Αγγλίας το 1952, το φιλμ του Κρεγκ Γκιλέσπι «Η μεγάλη διάσωση» (The Finest Hours) θέλει να είναι ένα παλιομοδίτικο φιλμ ηρωισμού. Παρά το λαμπερό καστ η ταινία ήταν μία από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της χρονιάς για την Disney, κι αυτό ίσως εξηγεί γιατί δεν έγινε δημοσιογραφική προβολή για το φιλμ.

via



ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ!