LIVING

Nα τι κάνει μία ψυχολόγος για να είναι χαρούμενη και υγιής

Γράφει: Bizznews.gr

Πόσο καλά γνωρίζεις τον εαυτό σου; Δεν εννοώ επιφανειακά, όπως ποιο χρώμα μαλλιών σου ταιριάζει περισσότερο ή τι είδους άνθρωποι σε έλκουν, αναφέρομαι στα περίπλοκα και πιο προσωπικά στοιχεία που μόνο ένας άνθρωπος μπορεί να ανακαλύψει: εσύ.

«Μπορείς να αποκτήσεις βαθύτερη αντίληψη για τη ζωή, τις σχέσεις, τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις ανάγκες σου όταν μειώσεις τους εξωτερικούς περισπασμούς, πατήσεις το pause και επιτρέψεις στον εαυτό σου να στραφεί προς τα μέσα ώστε να ανακαλύψει αυτές τις πληροφορίες» συμβουλεύει η Lisa Ferentz, ψυχοθεραπεύτρια και συγγραφέας του Finding Your Ruby Slippers: Transformative Life Lessons From a Therapist’s Couch. Αναφέρει πως πάρα πολύ συχνά, επιτρέπουμε στους τρελούς ρυθμούς της ζωής μας να θολώσουν τις σκέψεις μας. “Όταν είσαι σε συνεχή κίνηση, δεν μπορείς να αποκτήσεις ποτέ πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες και ως αποτέλεσμα, θα παραμείνεις κολλημένη, βάζοντας η ίδια μια γυάλινη οροφή στο πόσο μπορείς να εξελιχθείς τόσο προσωπικά όσο και επαγγελματικά”.

Ευτυχισμένα ζευγάρια: AΥΤΟ είναι το #1 πράγμα που κάνουν (λέει έρευνα)


Για να ανακαλύψεις τις βαθύτερες πτυχές του εαυτού σου, η Ferentz συστήνει να “πάρεις την εσωτερική σου θερμοκρασία” απαντώντας σε πέντε σημαντικές ερωτήσεις που σου διδάσκουν πώς να παραμένεις σε επαφή με τον εαυτό σου και τις πραγματικές σου ανάγκες.

9 πράγματα που κάνουν οι ευτυχισμένες γυναίκες

Κάνε μία παύση από όλα όσα τρέχουν γύρω σου και θέσε στον εαυτό σου αυτές τις πέντε ζωτικής σημασίας ερωτήσεις ώστε να ζήσεις μια πιο ευτυχισμένη, πιο υγιή και πιο πλήρη ζωή.

Μιλάς στον εαυτό σου με ευγένεια και συμπόνοια ή επικριτικά και κατηγορηματικά;

Θέσε στον εαυτό σου αυτή την ερώτηση για να αντιληφθείς πώς συμπεριφέρεσαι σε σένα. “Ο εσωτερικός σου μονόλογος επηρεάζει όλες τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις συμπεριφορικές σου επιλογές” τονίζει η Ferentz, οπότε ο αρνητικός εσωτερικός διάλογος θα μπορούσε να επηρεάσει συζητήσεις ή πράξεις σου χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι. “Όταν κατηγορείς και βάζεις τον εαυτό σου σε θέση άμυνας, μπορεί η συμπεριφορά αυτή να σε αποδυναμώνει συνολικότερα. Σε κρατάει πίσω, σε κάνει να αρκείσαι σε λιγότερα, επιτίθεται στην αυτοεκτίμησή σου και δεν σου επιτρέπει να κυνηγήσεις τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο δρόμο σου”.

Νιώθεις μέσα στις σχέσεις σου ασφάλεια, ότι σε σέβονται, σε ακούν και σε αγαπούν;

«Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό καθώς είναι θεμελιώδες δικαίωμά σου και πρέπει να το έχεις ως άνθρωπος” εξηγεί η Ferentz. «Όταν δεν νιώθεις αυτά τα πράγματα, επηρεάζεται βαθιά η διάθεσή σου, η εικόνα για τον αυτό σου, η ικανότητά σου να παίρνεις ασφαλή ρίσκα και ο βαθμός στον οποίο συνδέεσαι και αισθάνεσαι πως σε εκτιμούν σε αυτό τον κόσμο”.

Αν οι αισθήσεις σου μπορούσαν να μιλήσουν, τι θα έλεγαν;

Η εικόνα του εαυτού σου δεν συμπεριλαμβάνει μόνο το μυαλό. Η Ferentz εξηγεί πως οι άνθρωποι που είναι σε μεγαλύτερη επαφή με τον εαυτό τους είναι επίσης συντονισμένοι με το σώμα τους. “Το σώμα σου σου προσφέρει συνεχώς πληροφορίες για το πώς νιώθεις και εάν καλύπτεις επαρκώς ή όχι τις σωματικές, συναισθηματικές, ψυχολογικές και διανοητικές σου ανάγκες. Αφιέρωσε λίγο χρόνο για να παρατηρήσεις και μετά να ανταποκριθείς στο σώμα σου με υγιεινούς τρόπους” προτείνει. “Αυτή είναι η απόλυτη φροντίδα που μπορείς να προσφέρεις στον εαυτό σου”.

Νιώθεις ότι σε υποστηρίζουν και σε εκτιμούν και πως σε καλύπτει η δουλειά σου;

Ο μέσος άνθρωπος περνά 90.000 ώρες στη δουλειά στη διάρκεια της ζωής του, οπότε είναι σημαντικό να επανεκτιμάς διαρκώς το αν η επαγγελματική σου ζωή σου χαρίζει ικανοποίηση. “Όταν ο χώρος εργασίας είναι τοξικός, μεταφέρεις την επίδραση αυτής της τοξικότητας μαζί σου στο σπίτι σου” εξηγεί η ειδικός. “Δώσε στον εαυτό σου την άδεια να επανεκτιμάς τακτικά το αν είσαι ευτυχισμένη ή όχι στη δουλειά και στην καριέρα σου και ξέρεις ότι έχεις το δικαίωμα να φύγεις από έναν εργασιακό χώρο που είναι δυσλειτουργικός ή υπάρχει κλίμα προσβολών”.

Ζεις την παρούσα στιγμή ή είσαι κολλημένη στο παρελθόν ή περιμένεις το μέλλον;

Η στάση ζωής και η νοοτροπία σου είναι ισχυρός δείκτης πρόβλεψης για το μέλλον. Η Ferentz συστήνει να θέτεις κάθε μέρα στον εαυτό σου εάν ζεις στο παρελθόν. “Όταν παραμένεις συνειδητά στην παρούσα στιγμή, δημιουργείς ένα άνοιγμα για ευγνωμοσύνη και μπορείς να αντιληφθείς καλύτερα τι χρειάζεσαι” συμπληρώνει. Εάν επικεντρώνεσαι στο παρελθόν μπορεί αυτό “να σε οδηγήσει να αρνείσαι την επώδυνη πραγματικότητα που πρέπει να αντιμετωπίσεις” ενώ αν προσβλέπεις μόνο στο μέλλον αυτό σε αποτρέπει να κάνεις κινήσεις ώστε να επιτύχεις τους στόχους σου. “Και στις δύο περιπτώσεις, δεν εστιάζεις στον εαυτό σου και δεν αναγνωρίζεις όλα τα θετικά που συμβαίνουν γύρω σου και μέσα σου αυτή τη στιγμή”.


πηγή