LIVING

Τι είναι το ουρικό οξύ και ποια τροφή μπορεί να το μειώσει;

Γράφει: Bizznews.gr

Έχεις ποτέ παρατηρήσει κάποιον να περπατά στο δρόμο και οι αστράγαλοί του να είναι πρησμένοι, φτάνοντας σε μέγεθος τους μηρούς του; Αυτό συμβαίνει συχνά όχι επειδή το άτομο τρώει παραπάνω από αυτό που πρέπει ή δεν αθλείται συστηματικά. Πολλοί άνθρωποι έχουν μία πάθηση που ονομάζεται αρθρίτιδα και οφείλεται σε μία υπέρβαση των επιπέδων του ουρικού οξέως που κυκλοφορεί σε όλο το σώμα τους σε τακτική βάση.

Το ουρικό οξύ, λοιπόν, αποτελεί έναν παράγοντα κλειδί για την ορθή λειτουργία του σώματός σου, ενώ μία υπερβολική συγκέντρωσή του στο αίμα σου μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα.

Για αρχή, όμως, ας μάθουμε τι είναι το ουρικό οξύ ακριβώς.

Το ουρικό οξύ παράγεται από το σώμα αφότου οι πουρίνες που υπάρχουν σε πολλά τρόφιμα υφίστανται την πεπτική διαδικασία και διασπώνται μέσα στο σώμα. Μετά από αυτή τη διαδικασία της διάσπασης, το ουρικό οξύ ταξιδεύει μέσω της ροής του αίματος στα νεφρά και το περισσότερο εξαλείφεται περνώντας από το ουροποιητικό σύστημα μέσω της ούρησης.

Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις όπου μπορεί να έχεις υπερβολική ποσότητα ουρικού οξέος και να μην μπορείς να αποβάλλεις το μεγαλύτερο μέρος αυτής της ουσίας μέσω της ούρησης.

Αυτή είναι η αρχή ενός σημαντικού προβλήματος και από εκεί ξεκινά η αρθρίτιδα. Μπορεί να έχεις μία αυξημένη ποσότητα ουρικού οξέως στο σώμα σου λόγω δύο καθοριστικών παραγόντων: είτε το σώμα σου παράγει υπερβολική ποσότητα της ουσίας αυτής κατά τη διάρκεια της πεπτικής διάσπασης, είτε τα νεφρά σου δεν μπορούν να φιλτράρουν όλο το ουρικό οξύ και να το απομακρύνουν όπως πρέπει από το σώμα σου.


Υπάρχουν πράγματα που μπορείς να κάνεις προκειμένου να αυξήσεις τα επίπεδα ουρικού οξέως στο αίμα σου και υπάρχουν και άλλα πράγματα που μπορεί να προκαλέσουν μία αύξησή του, χωρίς εσύ να το έχεις συνειδητοποιήσει. Για πολλούς ανθρώπους, η κατανάλωση των λάθος τροφών μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της ποσότητας του ουρικού οξέως που παράγεται, λόγω των πουρίνων που υπάρχουν στα τρόφιμα.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Oι προληπτικές εξετάσεις που ΔΕΝ θα πληρώνεις πια (ψηφιακή μαστογραφία, αυχενική διαφάνεια, Β επιπέδου

Πολλά κρέατα περιέχουν υψηλότερα επίπεδα από πουρίνες. Εάν συνηθίζεις να έχεις μία διατροφή πλούσια σε αυτό το είδος των τροφών, μπορεί να καταναλώνεις περισσότερες πουρίνες από άλλους ανθρώπους. Αυτές φυσικά θα διασπαστούν μέσω της πέψης και θα εξαφανιστούν μέσω των νεφρών και του ουροποιητικού συστήματος.

Το πρόβλημα, όπως αναφέραμε και προηγουμένως, έγκειται στο γεγονός ότι είτε τα νεφρά δεν έχουν την ικανότητα να φιλτράρουν όλο το ουρικό οξύ, είτε η ποσότητά του είναι υπερβολική και τα νεφρά δεν μπορούν να την διαχειριστούν.

Διάφορες ιατρικές παθήσεις όπως η υπέρταση, ο υποθυρεοειδισμός, η λευχαιμία, η παχυσαρκία και άλλες γενετικές τάσεις μπορεί να προδιαθέτουν μία αύξηση του ουρικού οξέος, ανεξάρτητα από το πόσο υγιεινή είναι η διατροφή σου. Επίσης, συγκεκριμένα φάρμακα, όπως οι βιταμίνες, τα διουρητικά και τα φάρμακα για τον καρκίνο ή αυτά που χρησιμοποιούνται για την καταστολή του ανοσοποιητικού συστήματος μπορεί να αντιδρούν με το σώμα και να επηρεάζουν το πεπτικό σύστημα, επηρεάζοντας έτσι τη γενική κατανομή του ουρικού οξέος στο σώμα σου.

Μόλις 6 κεράσια τη μέρα μπορεί να προλάβουν την αύξηση του ουρικού οξέος. Κανείς δεν ξέρει πώς ακριβώς λειτουργεί, οι ειδικοί όμως συχνά αναφέρουν ότι έχουν δει αποτέλεσμα.

Έχεις αυξημένο ουρικό οξύ; Ποιες τροφές επιτρέπονται και ποιες απαγορεύονται;


πηγή