LIVING

Είναι τελικά το χούμους τόσο υγιεινό όσο θεωρούμε;

Γράφει: Bizznews.gr

Όσο η vegan διατροφή κερδίζει έδαφος, τόσο περισσότερο πρωταγωνιστούν στη διατροφή μας χορτοφαγικά πιάτα. Ανάμεσα σε αυτά και το χούμους, που έχει αναδειχθεί σε μια από τις πιο νόστιμες, θρεπτικές αλλά και υγιεινές επιλογές.

ΔΕΣ ΕΠΙΣΗΣ:Αθλητική δίαιτα για τέλεια γράμμωση στην κοιλιά από τη διατροφολόγο Αναστασία Κόκκαλη

Όσο αδιαμφισβήτητη όμως και αν είναι η νοστιμιά του,  υπάρχει μια σύγχυση γύρω από το κατά πόσο το χούμους είναι πραγματικά καλό για την υγεία σου. Είναι μια καλή πηγή πρωτεΐνης ή απλά μια θερμιδική βόμβα λιπαρών; 

Η health and pharmacy blogger, pharmalista (Aka Φίλια Μητρομάρα, δημοσιογράφος υγείας www.pharmalista.gr), δίνει την απάντηση.

But first coffee! #blogging #coffeelover #greecestagram #brunch #pharmacyisthenewhealthybeauty #pharmacy #instablogger #blogger #pharmalista

A post shared by Pharmalista (@pharmalista) on

Η Φίλια Μητρομάρα είναι η μοναδική Ελληνίδα health & pharmacy blogger. Θα την βρεις στο Pharmalista.gr

Σύμφωνα με την Φίλια Μητρομάρα πρέπει κανείς να είναι περισσότερο προσεκτικός με τα συστατικά που περιέχει ένα τυποποιημένο χούμους καθώς και τα συντηρητικά του.


«Δεν είναι όλα τα χούμους φτιαγμένα το ίδιο. Αν και μπορείς να βρεις τυποποιημένο χούμους, σε πολλά σούπερ μάρκετ και καταστήματα, όπως αλοιφή για σαλάτα ή ντιπ, διαφέρει ως προς την πραγματική διατροφική του αξία. Πολλά από αυτά έχουν έξτρα λιπαρά και ζάχαρη. Το μυστικό είναι να ελέγχεις τα συστατικά της συσκευασίας. Αν διαβάσεις τη συσκευασία θα βρεις: τροποποιημένο άμυλο (περιέχει γλουτένη), ζάχαρη, επιτραπέζιο αλάτι, συντηρητικά όπως σορβικό, βενζοϊκό νάτριο, σορβικό κάλιο, πυκνωτικά μέσα όπως ξανθανικό κόμμι και κόμμι γκουάρ, ρυθμιστές οξύτητας όπως γαλακτικό οξύ κ.ά. Επίσης, να θυμάσαι ότι το χούμους έχει την υψηλότερη περιεκτικότητα σε λιπαρά και υδατάνθρακες από ό,τι σε πρωτεΐνες.

Μόλις δύο κουταλιές της σούπας μπορεί να σε φορτώσουν έως και 400 με 450 θερμίδες! Επιπλέον, τα λάδια που χρησιμοποιούνται στα συσκευασμένα χούμους, κυρίως αυτά που βρίσκονται σε κονσέρβες, ενδέχεται να είναι χαμηλής διατροφικής αξίας όπως το σογιέλαιο και το ηλιέλαιο, κάτι που το καθιστά φλεγμονώδες τρόφιμο για την καρδιά».

 

 

Γκουακαμόλε, χούμους, τσιμιτσούρι και σος φυστικοβούτυρου: Φτιάξε τα πιο τέλεια ντιπ και σάλτσες!

Peganism: Η νέα διατροφική τάση που συνδυάζει vegan και paleo διατροφή (ναι, γίνεται!)

Αυτή που φαντάζεσαι λέει η health blogger Φίλια Μητρομάρα: «Να το παρασκευάζεις στο σπίτι, σερβίροντάς το με λαχανικά κι όχι με κράκερς. Λίγος φρέσκος χυμός λεμονιού, λίγα βρασμένα ρεβίθια, ελαιόλαδο και μπαχαρικά θα εγγυηθούν ένα πολύ υγιεινό χούμους, το οποίο θα σου φτιάξει και τη διάθεση, χάρη στην ικανότητά του να αυξάνει την έκκριση σεροτονίνης. Αυτό επειδή περιέχει πάπρικα και ελαιόλαδο, τα οποία έχουν ένα αμινοξύ που ενισχύει τη συγκεκριμένη ορμόνη.

Σκέψου πώς το χούμους έχει αντικαρκινική δράση, συμβάλλει στην πέψη, μειώνει τη δυσκοιλιότητα και περιέχει πολλές βιταμίνες όπως σίδηρο, κάλιο, ασβέστιο, μαγνήσιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β καθώς και φυτικές πρωτείνες».

 

H δίαιτα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη για να χάσεις 3 κιλά: Πρόγραμμα 2 εβδομάδων από τη διαιτολόγο


πηγή